Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaktspaniels - för att de går mycket fort och marknära i terräng som kan vara tät. Det är många snabba vändningar inne i snår och busk.Vad jag inte förstår med det här med trasiga svansar är... varför? Vad är det som gör att hundarna slår sönder svansarna? Om det är vanligt i en ras, borde inte det vara ett tecken på att det är något knasigt med hur man avlar? Jag tänker lite som med allt annat inom hundavel, att man inte borde behöva operera en hund för att den ska leva ett bra liv utan hälsoproblem/smärta/"konstant" trasig svans.
Fasen, jag trodde att det där var på väg bort!Som älskare av exteriör schäfer så blir jag otroligt ledsen när jag ser bilder på hundar som ser ut såhär. Ägare till hunden är en ganska stor profil i schäfersverige (som även har B schäfer och tävlar IGP aktivt) och hunden hyllas som en kommande stjärna. Alltså, VAD FAN håller folk på med .
Visa bifogad fil 115340
Valpar, strävhårig vorsteh/schäfer….
Ja känns inte nå vidare bra
Bättre sent än aldrig, men SKK borde skämmas att det tagit dom 30 år att våga...Jag hoppas detta blir verklighet. Ryggröntgen borde tom vara krav innan avel i rasen.
Visa bifogad fil 115416
Gissar att det blir lika trögrott och motigt som när index presenterades. En del (de med sund avel som redan röntgar) kommer att välkomna det. Resten går i taket och menar att de som uppfödare vet bäst och bla bla.Bättre sent än aldrig, men SKK borde skämmas att det tagit dom 30 år att våga...
Att det sen ska bli verklighet återstår att se. Men jag hoppas också såklart att det vore ett avelskrav, då långhårig schäfer finns på min "vill ha-lista".
Ungefär samma som patellaLäste precis en rapport om uppföljning av spondylosröntgen på boxer. Tydligen är det dålig korrelation mellan en 0 vid två års ålder och vad de har ett par år senare, vilket ju var lite nedslående.
Jag har varit in och fyllt i enkäten. Fick passa på nu innan mitt medlemskap i Schäferklubben går utJag hoppas detta blir verklighet. Ryggröntgen borde tom vara krav innan avel i rasen.
Visa bifogad fil 115416
Ungefär samma som patella
Strömsholms vet sa att rekommenderade 12 månader är för tidigt Min var ua vid 13 månader och fick opereras vid två år för ena knäet var permanent ur led och det andra inte heller perfekt.
Grundanledningen lät ju inte toppen men annars tycker jag att det är en helt okej idé.På tal om oseriös avel, har någon här hört om en ny app som är till för hundägare att hitta kompisar till sin hund? Den grundades visst för att hitta hundar för att para med sin av en person som inte fick napp när dom letade bland hundägare på en strand.
Menar du DogDater? Väldigt bra initiativ av det jag har sett (vet dock inte hur den grundades) men verkar vara dålig aktivitet där. Vilket iofs inte är så konstigt med en så nischad app som bara har ett par år på nacken så förhoppningsvis kommer den att växa sig tillräckligt stor för att göra nyttaPå tal om oseriös avel, har någon här hört om en ny app som är till för hundägare att hitta kompisar till sin hund? Den grundades visst för att hitta hundar för att para med sin av en person som inte fick napp när dom letade bland hundägare på en strand.
Grundanledningen lät ju inte toppen men annars tycker jag att det är en helt okej idé.
Menar du DogDater? Väldigt bra initiativ av det jag har sett (vet dock inte hur den grundades) men verkar vara dålig aktivitet där. Vilket iofs inte är så konstigt med en så nischad app som bara har ett par år på nacken så förhoppningsvis kommer den att växa sig tillräckligt stor för att göra nytta
Blev nyligen medveten om att pitsky är ett begrepp, pitbull siberian husky blandning, och det är bara en så märklig mix... Vad man vill uppnå med det egentligen är högst oklart.
Det är ju ändå väldigt ambitiöst att starta en helt ny app istället för att slänga ut en sökesannons på blocket eller facebook Jag hoppas att den tar fart för jag tycker att själva idéen med att hitta andra hundmänniskor är jätterolig. Att folk letar avelsdjur kommer man nog aldrig ifrån oavsett vilken plattform man använderJa, den! Det ändrades till att träffa kompisar till sin hund eftersom många var emot originalidén, men tror folk fortfarande använder appen för det.