jag blev så exalterad när jag kom till jobbet häromdagen!
Har länge sagt att jag bara väntar och väntar på dagen D då vi tar emot vår första shiba (utöver min då.
) på hotellet och möter en morgon av min supervisor som med tindrande ögon talade om att vi minsann hade checkat in en shiba!
.... fast den var silverfärgad.... och hade en kompis som var typ samma färg som min men inte riktigt. Hmmmm...
Okej. Hela jäkla dagen jagade jag de här hundarna.
Till slut tjuvade jag rummet från en annan kollega och "råkade" städa det ungefär när gästerna kom in, och det visade sig vara "pomskys". Ena hunden var liten och nätt och jodå, ungefär samma storlek som shiban.. den andra såg ut som en helt vanlig, rätt grov husky med röd ton.
Jag undrade först om den lilla var en Klee Kai, men nejdå, en pomsky. Frågade då om den andra var en huskykorsning (tänkte att den kanske var blandad med någonting annat. ) men nejdå. Mycket viktigt att det var en *POMSKY, för huskykorsning är förstås något helt annat och POMSKY är en helt homogen ras där kullsyskonen inte alls kan skilja mer än tio kilo i vuxenvikt, ha helt olika pälstyp, kroppsform och temperament!
Både ägarna och hundarna var superfina, men oj vad det var viktigt att det var rashundar och inte huskyblandningar. Jag vill inte ens tänka på hur mycket de här människorna förmodligen betalade för sina "Pomskys" som båda förväntades bli som den första lilla grå, men som också blev en burdus, rödgrå jättebamsing till hund.