osäker hund

MinIan

Trådstartare
Hur tycker ni man ska göra med en hund som är osäker på andra människor? som morrar och småskäller åt människor som kommer hem till en.. (speciellt när grannen kommer som är väldigt stor och mörk i rösten)

hon har inte blivit utsatt för någonting när hon var mindre, men kan det har blivit efter hon fick valpar?
är över ett ¨år sedan hon hade valparna nu..
kan hon ha blivit så osäker då på andra människor?

men på dagtid när man är ute med henne så är hon inte alls lika osäker, men på kvällar när det är mörkt ute och inne när det kommer folk.. då blir hon väldigt osäker och lite rädd av sig..

men hon brukar lugna sig om folket stannar en stund.
men etfersom att i bor i lägenhet så morrar hon så fort hon hör någon i trapphuset.
hur kan man få bort det där?

Sv: osäker hund

Vi har skrivit många och långa trådar om detta tidigare. Bla jag. Så jag orkar inte skriva allt igen. Men har du tid så leta i arkivet.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
858
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
982
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 947
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd