osäker hund?

K

katja40

min blandras hund på 1 år och 2 månader är världens snällaste och gosigaste hund. lydig och inga problem så. vi bor i utkanten av en liten by, nära till sjön och skogen runt huset.

dom gånger han sitter i långlina så kommer problemet in: skulle det komma en bil på gården, eller om det kommer någon och går, så verkar det som att han blir väldigt osäker och känner sig hotad, för han bara stirrar, spänner öronen frammåt och svansen rätt upp, sen börjar han skälla och morra, ganska intensivt i början, sen lugnar han ner sig.

men är han lös ute, vilket han nästan alltid är, så är han som utbytt. han går fram till personen lungt och försiktigt, nosar en gång och viftar på svansen, sen går han därifrån. men det är just när han är kopplad som det blir problem, det måste ju vara nåt med att han känner sig hotad eller nåt? efterssom han sitter fast? skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig, kommandon är han också suverän på. men inte att vara fastbunden när någon kommer, det funkar inte. han är ganska stor också, bland annat irländsk varghung, collie, rottis... 40 kg och 70 cm i manken. någon som har ett tips eller flera? :crazy:

Sv: osäker hund?

synd att jag inte kan fixa nån bild. försökte men jag är i inte så teknisk på sånt!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka