A
alexandrha
Red en häst som jag egentligen skulle ha på foder för ca 2 veckor sedan. Ett halvblod på 11 år, valack, svart. Helt underbar att rida och hur lätt i handen som hälst. De sa att jag skulle få honom helgen därpå, sedan 2 dagar innan så fick jag reda på att de hade kontaktat någon annan som skulle komma och provrida honom. Så jag tog kontakt med tjejen som hade honom i sitt stall och enligt henne tyckte hon att hon hade fått intrycket att jag inte var intresserad? Jag hade fixat stallplats, sadel, räknat ut kostnaderna m.m och dessutom sagt det till henne. Jag förstår inte för 5 öre hur hon kunde få det intrycket??? Hon ringde mig senare och snackade en massa skit om tjejen som hade honom på foder då och jag berättade det för den tjejen och hela bråket gick ut över mig, allt jag ville var att få en häst. Men hon ringde och sa till mig att ägaren hade tagit tillbaka honom och att det inte blev någonting. Hur kan man göra så? Jag förstår inte.. Man ska hålla sig till det man säger. I alla fall så har jag försökt hitta en massa hästar nu men alla är långt borta. Och jag har ingen möjlighet till transport, hon som hade hästen innan kunde köra honom till mig. Så irriterande hade allting fixat. Nu har jag skickat till ett antal och alla har sagt att de vill sälja och inte lämna ut på foder eller så har de redan blivit utlämnade. Vet ni någon bra sida där man kan hitta foderhästar? Hade varit tacksam för svar!