OS-tråden

stjarnhimmel

Trådstartare
Nu är det bara några månader kvar till OS! :banana:
Måste ju göra en tråd för oss som ser fram emot det!

Vad ser ni fram emot? Vilka sporter ska ni se?

Samtidigt får jag ofta en dålig smak i munnen när man läser om vad som försiggår kring OS och andra stora mästerskap. Både hur fruktansvärt illa arbetare ibland blir behandlade samt de spel och mutor som sägs förekomma.

Själv vill jag förutom ridsport även se gymnastik och simhopp.
Bågskytte gillar jag att utöva. Kommer säkert se något men blir lite uttråkad i längden.
Sen gillar jag att se sporter som jag normalt aldrig tittar på, fäktning är en sådan.
Konstsim är en sådan sport också som jag aldrig hör talas om annars.. Men den kanske är stor i vissa länder eftersom den är med?

Något som däremot inte var roligt var att se ridmomentet i modern femkamp.? Heter det så?:(
De ryckte stackars hästarna i munnen och studsade som en ryggsäck... inte roligt...:(

Vi brukar kolla på OS. Om planeringen på jobbet går som den ska så har vi semester när OS börjar.
Hästsport och friidrott är favoriterna.

Ridsport och simhopp (heja Jesper :D ) vissa friidrottsgrenar men gärna lite "udda" sporter man aldrig kollar annars, som tex bågskytte och liknande. Kollar däremot sällan bollsporter, ska vara att Sverige är i final typ.

Ridsport och simhopp (heja Jesper :D ) vissa friidrottsgrenar men gärna lite "udda" sporter man aldrig kollar annars, som tex bågskytte och liknande. Kollar däremot sällan bollsporter, ska vara att Sverige är i final typ.
Ja det roliga med OS är ju att man får en chans att kolla på sporter som man annars inte ser.
Speciellt om det är en svensk med.
Typ vad roligt att en svensk kan vinna i segling.. Trots att jag aldrig ser på det annars.

Ser så mycket som möjligt. Att ha olika sporter på olika skärmar är inte särskilt ovanligt ens utanför OS-tider i det här huset.

Herregud när börjar det .tycker att det räcker med dom där fotbollsspelarna som invaderat radion i veckor !Hoppas inget sänds i radion !

Herregud när börjar det .tycker att det räcker med dom där fotbollsspelarna som invaderat radion i veckor !Hoppas inget sänds i radion !
Hehe.. Det lär väl pratas om det på radion. .
Jag är inte så förtjust i fotboll . Men på os är det ju roliga sporter med som inte visas Så ofta annars :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 764
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel