OS-tråden hoppning

Brasilianaren som blev utesluten idag pga sporrning får inte lov att starta i morgondagens laghoppning står det på tidningenridsport men han är ju med på startlistan.

För Brasilien innebär det att landet bara har tre ekipaget i onsdagens lagfinal, men den trion har alla varit felfria hittills i tävlingen.

Det är så knäppt att uteslutna får fortsätta i lagen. Vad säger det om djurskyddet om FEI inte står upp för deras egna avstängningar. Är man ute bör man få skämmas inför sin nation och sina lagkompisar också tycker jag....

Fattar inte heller den logiken?

Den har inte kommit upp här än, men borde göra det
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episodes/b00cmh3v

Ja man kan kolla i efterhand, gör det just nu, eftersom jag missade första delen i em. Allt ligger uppe på iplayer. :)

Tack båda! Får kolla iplayer då, är inte så himla hemma på BBC sajt eller hur det är uppbyggt. Så imorgon får jag hålla mig ifrån alla medier och tråden här så jag kan se från början. :)

Vilka tror ni fixar medaljerna imorgon?

Tyskland lär väl ta guldet men sen känns det väldigt öppet. Nederländerna har ju i princip tre ryttare som måste göra jobbet, antagligen (oavsett om Jur kommer till start eller ej). Även Brasiliens fjärde är osäker (alltså nr 2 i laget). USAs fjärde verkar inte vara i toppform (Madden alltså, 4+8). Frankrike har fyra ryttare som alla skulle kunna nolla men känns mer osäkra än de tre första ryttarna i Nederländernas och USAs lag. Brasiliens ryttare har jag för dålig koll på. Tippar silver till USA och brons till Frankrike men hoppas på rejäla omkastningar i morgon och att Sverige sätter tre nollor och med det klättrar till en medaljplats :D.

På Hippson står att både Brassen och Jur inte får starta i morgon?

Men varför skulle inte Jur få starta, han fick ju starta idag och fick väl inget gult kort utan blev "bara" utesluten pga stoppen? Står ju att han är eliminated, inte diskad.

Men varför skulle inte Jur få starta, han fick ju starta idag och fick väl inget gult kort utan blev "bara" utesluten pga stoppen? Står ju att han är eliminated, inte diskad.

Det står att han inte får starta för att han vägrade ut sig idag!

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 617
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
245
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka