OS-tråden hoppning

Från början sa ju Henrik bara att hon hette Malin Baryard (stavar säkert fel) men nu har han ju börjat säga hela efternamnet :rofl:

Linda kanske påminde honom om att de är gifta :laugh:. Jättemärkligt med tanke på att han är ganska "personlig" annars, men ändå låtsas han inte om alls att han ens känner Malin.

Varför startade Vrieling överhuvudtaget :down:? Holland hade ju tre nollor och han är diskvalificerad från den individuella tävlingen? Efter söndagens runda var det väl dumt att gå in idag, det var väl knappast någon överraskning att hästen stannade på kombinationen :(

Varför startade Vrieling överhuvudtaget :down:? Holland hade ju tre nollor och han är diskvalificerad från den individuella tävlingen? Efter söndagens runda var det väl dumt att gå in idag, det var väl knappast någon överraskning att hästen stannade på kombinationen :(

Det kanske var just pga söndagens runda som han ville gå in? Han känner ju hästen och den har stoppat förr, kanske kändes den jättefin igår och ville ta in den? Även om jag inte gillar hur han behandlade den i söndags kan jag se vettiga anledningar till att testa idag. Har för mig att han inte bestraffade alls idag utan bara klappade lite? Kanske trodde att det skulle gå bättre och ville ge hästen en bättre upplevelse?

Det kanske var just pga söndagens runda som han ville gå in? Han känner ju hästen och den har stoppat förr, kanske kändes den jättefin igår och ville ta in den? Även om jag inte gillar hur han behandlade den i söndags kan jag se vettiga anledningar till att testa idag. Har för mig att han inte bestraffade alls idag utan bara klappade lite? Kanske trodde att det skulle gå bättre och ville ge hästen en bättre upplevelse?

Sen tycker jag inte att han borde ha fått starta, men det är ju en annan fråga.

Han tog det säkra före det osäkra och hade inte med spö in på banan

@Niayama ja han hade ju inte ens spöet med sig vilket ju måste anses som en klar förbättring men nu blev det ju bara fler stopp. Skulle vilja höra varför han gick in faktiskt. För om nu någon av de andra holländarna skulle göra bort sig i morgon så blir han avgörande och det är frågan om han kommer runt då. Men visst det kanske går bättre nu när hästen inte fick stryk men jag tvivlar

Och sen tycker inte jag heller att han ska få starta alls men nu tillåter ju tydligen reglerna det :mad: märkligt nog :meh:

@Niayama ja han hade ju inte ens spöet med sig vilket ju måste anses som en klar förbättring men nu blev det ju bara fler stopp. Skulle vilja höra varför han gick in faktiskt. För om nu någon av de andra holländarna skulle göra bort sig i morgon så blir han avgörande och det är frågan om han kommer runt då.

Och sen tycker inte jag heller att han ska få starta alls men nu tillåter ju tydligen reglerna det :mad: märkligt nog :meh:

Men den andre, belgaren(?) som också blev diskad pga sporrarna, fick han också starta då? Eller handlar det om huruvida du är med i ett lag eller ej?

Så tänkte jag med.

Någon som kollar via BBC som vet om man kan se sändningarna i efterhand där? Vet ju att det går att starta från början när de håller på men jag letar om det går att starta efter att det är avslutat. Har inte hittat det men kanske har missat något?

Ja man kan kolla i efterhand, gör det just nu, eftersom jag missade första delen i em. Allt ligger uppe på iplayer. :)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 617
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
245
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka