OS-tråden fälttävlan

:eek: Är det normalt? Är det så i andra landslag också?

Alltså ja, men det är extremt i ft kan jag säga eftersom det inte finns tydliga uttagningskriterier som du kanske märkt.. Det handlar om andra saker oxå inte bara uttagningar utan kaptenen styr precis ALLT eller vill styra allt.
 
Alltså ja, men det är extremt i ft kan jag säga eftersom det inte finns tydliga uttagningskriterier som du kanske märkt.. Det handlar om andra saker oxå inte bara uttagningar utan kaptenen styr precis ALLT eller vill styra allt.

Det låter helt galet att inte få kritisera en ledning som då kan bete sig hur som helst men ändå vara skyddad.

Jo, jag har reagerat på uttagningarna flera gånger men har väl tänkt att det är jag som inte är uppdaterad och har koll på vilka resultat som faktiskt gjorts.
 
Det låter helt galet att inte få kritisera en ledning som då kan bete sig hur som helst men ändå vara skyddad.

Jo, jag har reagerat på uttagningarna flera gånger men har väl tänkt att det är jag som inte är uppdaterad och har koll på vilka resultat som faktiskt gjorts.

Jag tycker det är bra att Staffan har ställt högra krav på resultat, det är helt rätt! Problemet blir att det inte gäller alla...
 
@fio Jag har fått lite inside info ibland, då min tränare känner nån. Och iaf min tränare har inte direkt sparat på krutet om vad hon tycker om hur hela cirkusen sköts.. och då är ändå denne nån att räkna som en av de i "den inre cirkeln" sas.. plus att det blir så jädra dumt när folk går omkring och är besvikna eller missnöjda. Det är ju som uppgjort för skitsnack och utanförskap

Fattar inte hur det kan få hålla på såhär. På riktigt!
 
Senast ändrad av en moderator:
Haha, vi kan gå tillbaka ända till Sydney (eller föralldel lite till) om vi ska nysta i varför vissa gillar somliga och vissa inte...:D
 
F ö är det inte så enkelt att slå sig in i den innersta kretsen i hoppning heller. Just sayin' :angel:

Haha, nä! Men jag tycker ändå uttagningarna verkar skötas bättre än i ft även om det förekommer obegripliga sådana (typ Helena Persson i EM) och jag bara tycker det ska bli skönt att bli av med Sylve :angel:
 
Haha, nä! Men jag tycker ändå uttagningarna verkar skötas bättre än i ft även om det förekommer obegripliga sådana (typ Helena Persson i EM) och jag bara tycker det ska bli skönt att bli av med Sylve :angel:

Och innan nån hugger på det: Ja, Sylve har gjort mycket bra.
 
Det här är fälttävlansforumet, vi hugger inte så mycket när det gäller hoppning. :p

Noterar! Man blir lite :nailbiting: när man skriver något kritiskt om någon känd person inom ridsporten för det kan bli full attack, antingen är man bara dum i huvudet eller också totalt okunnig för alla i ridsportsverige är förstås felfria :p
 
Jag har precis lyssnat på första delen av Henrik Johnssons/Linda Heeds ridsportpod från Falsterbo och Linda Algotsson var gäst. Linda verkar mest be om ursäkt för sin existens och verkar inte tro själv på en start i Rio. Med det jag vet om mental träning och hur hjärnan fungerar, så tycker jag nog att då är det bättre att hon stannar hemma... Hon säger dessutom att hon hoppas på det som ni beskriver här ovan: att hon kommer med på gamla meriter... Jag vill ha ryttare i Rio som vill vinna av hela sitt hjärta och sin själ och som tror på sig själv. Har vi inte det, kommer vi att hamna i nedersta halvan av startfältet... :meh:

Nu känner jag inte Linda Algotsson, hon kanske säger helt andra saker off-air, men jag kan ju bara basera min åsikt på det jag hört henne säga.
 
Jag tänkte på detta igår när jag var i stallet, vem kommer ta över efter Staffe, vad finns det för några? Oavsett om det sker i år eller annat år.
 
Jag har precis lyssnat på första delen av Henrik Johnssons/Linda Heeds ridsportpod från Falsterbo och Linda Algotsson var gäst. Linda verkar mest be om ursäkt för sin existens och verkar inte tro själv på en start i Rio. Med det jag vet om mental träning och hur hjärnan fungerar, så tycker jag nog att då är det bättre att hon stannar hemma... Hon säger dessutom att hon hoppas på det som ni beskriver här ovan: att hon kommer med på gamla meriter... Jag vill ha ryttare i Rio som vill vinna av hela sitt hjärta och sin själ och som tror på sig själv. Har vi inte det, kommer vi att hamna i nedersta halvan av startfältet... :meh:

Nu känner jag inte Linda Algotsson, hon kanske säger helt andra saker off-air, men jag kan ju bara basera min åsikt på det jag hört henne säga.
Problemet är väl då att säger man sådana saker on-air (har inte lyssnat på det) så är det ju det som förmedlas ut och då spelar det ingen roll längre vad man säger off-air. Så hon borde ha vänt på det.
 
Jag har precis lyssnat på första delen av Henrik Johnssons/Linda Heeds ridsportpod från Falsterbo och Linda Algotsson var gäst. Linda verkar mest be om ursäkt för sin existens och verkar inte tro själv på en start i Rio. Med det jag vet om mental träning och hur hjärnan fungerar, så tycker jag nog att då är det bättre att hon stannar hemma... Hon säger dessutom att hon hoppas på det som ni beskriver här ovan: att hon kommer med på gamla meriter... Jag vill ha ryttare i Rio som vill vinna av hela sitt hjärta och sin själ och som tror på sig själv. Har vi inte det, kommer vi att hamna i nedersta halvan av startfältet... :meh:

Nu känner jag inte Linda Algotsson, hon kanske säger helt andra saker off-air, men jag kan ju bara basera min åsikt på det jag hört henne säga.
Jag har inte hört denna pod men kan garantera att det är INTE den Linda jag känner till! Hon vill vara med helt klart o har offrat enormt mycket för att ta sig dit alldeles själv utan nåt SOK stöd. Hon kan väl t om framstå som lite väl "på" ibland så det är det enda jag kan tänka mig hände i den podden, dvs hon tonade ner sig själv med flit. Blir ju aldrig bra när man inte försöker vara sig själv i alla lägen.
 
Jag är i normala fall rätt dåligt insatt i fälttävlan, förutom det skvallret jag får från min tränare ibland som känner folk, men jag är fantastiskt chockad över hur uttagningarna sköts.. Efter VM sist trodde jag ju att man hade lärt sig något men det verkar inte så?
Har varit inne och läst bloggen det skrevs om här tidigare och känner att jag dels blir förbannad över hur dåligt skött det är, och samtidigt blir jag frustrerad å ej nominerade ryttares vägnar.. Men samtidigt verkar ryttarna nöjda? Eller?
Som @fio skriver så törs/kan/får de ju inte säga något. Kolla bara vad som hände med Albert efter han öppnde truten i samband med just VM. Han åkte ut snabbare än vad man hinner säga bu trots att han både ställde upp med kort varsel och var bästa svensk i tävlingen och föga oförvånande även den enda av de två ryttarna som fullföljde klassen som gjorde det med ett kvalificerande resultat.
 
Jag har precis lyssnat på första delen av Henrik Johnssons/Linda Heeds ridsportpod från Falsterbo och Linda Algotsson var gäst. Linda verkar mest be om ursäkt för sin existens och verkar inte tro själv på en start i Rio. Med det jag vet om mental träning och hur hjärnan fungerar, så tycker jag nog att då är det bättre att hon stannar hemma... Hon säger dessutom att hon hoppas på det som ni beskriver här ovan: att hon kommer med på gamla meriter... Jag vill ha ryttare i Rio som vill vinna av hela sitt hjärta och sin själ och som tror på sig själv. Har vi inte det, kommer vi att hamna i nedersta halvan av startfältet... :meh:

Nu känner jag inte Linda Algotsson, hon kanske säger helt andra saker off-air, men jag kan ju bara basera min åsikt på det jag hört henne säga.
För mig känns det som att de flesta i svensk fälttävlan på grund av den obefintliga sammanhållningen i laget där bara två av av de OS-nominerade grabbarna (inte Ludde) och förbundskaptenen verkar tjenis och bundis med varandra förvandlats till en spillra av sitt forna jag :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp