OS-tråden fälttävlan

Ludde, Frida och Sara är klara för OS iallafall. 4e ryttaren och reserven tas ut efter Aachen
 
Jag skulle så gärna velat sett Linda i laget, det känns som hon måste rida dubbelt så bra som dom andra för att komma med nu... Anna måste göra en bra tävling och Niklas ta sig runt typ för att komma med...
 
Hoppas på Linda av de tre, annars Anna. Vill inte ha med Niklas.

Är nöjd med hopplaget i alla fall! Eller jag vet inte om jag är nöjd med Charlotte som reserv, har sett henne (och egentligen alla) för lite senaste tiden för att avgöra det. (Verkar inte finnas nån tråd för saken på hoppning, och jag ville inte starta en för att tala om att jag är nöjd :D )
 
Jag vill inte heller ha med Niklas om man ska välja mellan Linda, Anna och honom.

Han är minst rutinerad av de tre och har sämst resultat. Fast vinner han Aachen så kan jag tänka om!
 
Förut hejade jag mest på Linda av de tre kvarvarande, men efter att ha hört henne i podden idag (jag lyssnade på den idag, men den är inte inspelad idag) har jag nog ändrat mig. Hon kändes så off och verkade inte tycka att det var så farligt att rida fel väg för det var ju ingen riktig tävling.. men det är en månad kvar, de har en chans att visa upp sig och hon "orkar" inte träna in programmet ordentligt?
Det är klart att man kan glömma, få hjärnsläpp eller rida fel väg osv men i podden lät hon så.. oengagerad. Jag blev besviken faktiskt. Det kan väl inte vara så att jag tar os på högre allvar än vad hon gör?


Och sen håller jag med @Niyama om hopplaget, men det kändes rätt självklart på något sätt ändå
 
Förut hejade jag mest på Linda av de tre kvarvarande, men efter att ha hört henne i podden idag (jag lyssnade på den idag, men den är inte inspelad idag) har jag nog ändrat mig. Hon kändes så off och verkade inte tycka att det var så farligt att rida fel väg för det var ju ingen riktig tävling.. men det är en månad kvar, de har en chans att visa upp sig och hon "orkar" inte träna in programmet ordentligt?
Det är klart att man kan glömma, få hjärnsläpp eller rida fel väg osv men i podden lät hon så.. oengagerad. Jag blev besviken faktiskt. Det kan väl inte vara så att jag tar os på högre allvar än vad hon gör?


Och sen håller jag med @Niyama om hopplaget, men det kändes rätt självklart på något sätt ändå
Fast det där är Linda i ett nötskal. Hon är bäst när det gäller. Ett spel för galleriet det också. Alla spelar ett spel just nu.
 
Funkar väl som en företagsledning, skit i toppen-skit i botten! Men jag köper inte det till 100% för jag upplever fälttävlansandan på många håll, träningar, tävlingar mm. Tycker fortfarande vi har större förmåga inom ryttarna iaf att vårda alla. Och jag tycker ledarskapet har blivit betydligt bättre i ponnyleden sen Lena tillträdde där.
Håller med om första delen. Men inte sista. Det är sämre än på längre. Virrigare människa går väl inte att hitta?
 
Förut hejade jag mest på Linda av de tre kvarvarande, men efter att ha hört henne i podden idag (jag lyssnade på den idag, men den är inte inspelad idag) har jag nog ändrat mig. Hon kändes så off och verkade inte tycka att det var så farligt att rida fel väg för det var ju ingen riktig tävling.. men det är en månad kvar, de har en chans att visa upp sig och hon "orkar" inte träna in programmet ordentligt?
Det är klart att man kan glömma, få hjärnsläpp eller rida fel väg osv men i podden lät hon så.. oengagerad. Jag blev besviken faktiskt. Det kan väl inte vara så att jag tar os på högre allvar än vad hon gör?


Och sen håller jag med @Niyama om hopplaget, men det kändes rätt självklart på något sätt ändå


Jag förstår det, men vi som känner Linda vet att hon är. En djävul när det väl gäller! Finns ingen bättre ft ryttare i Sverige än Linda! toppklass!
 
Förut hejade jag mest på Linda av de tre kvarvarande, men efter att ha hört henne i podden idag (jag lyssnade på den idag, men den är inte inspelad idag) har jag nog ändrat mig. Hon kändes så off och verkade inte tycka att det var så farligt att rida fel väg för det var ju ingen riktig tävling.. men det är en månad kvar, de har en chans att visa upp sig och hon "orkar" inte träna in programmet ordentligt?
Det är klart att man kan glömma, få hjärnsläpp eller rida fel väg osv men i podden lät hon så.. oengagerad. Jag blev besviken faktiskt. Det kan väl inte vara så att jag tar os på högre allvar än vad hon gör?


Och sen håller jag med @Niyama om hopplaget, men det kändes rätt självklart på något sätt ändå
Precis, även hon är lite blasé för att hon kanske egentligen inte vill vara med i podden, så tycker iaf jag att det är lite för nonchalant att inte bry sig mer om testet de gjorde, det var ju ändå en OS-plats som stod på spel. När de pratade om stilterräng tände hon till lite, det märks att det står henne varm om hjärtat, men allt som gällde OS kändes det som om hon inte brydde sig.
 
Precis, även hon är lite blasé för att hon kanske egentligen inte vill vara med i podden, så tycker iaf jag att det är lite för nonchalant att inte bry sig mer om testet de gjorde, det var ju ändå en OS-plats som stod på spel. När de pratade om stilterräng tände hon till lite, det märks att det står henne varm om hjärtat, men allt som gällde OS kändes det som om hon inte brydde sig.

Jag tyckte hon lät mest less på upplägget, med typ "träningstävling" och sedan Aachen.
 
Precis, även hon är lite blasé för att hon kanske egentligen inte vill vara med i podden, så tycker iaf jag att det är lite för nonchalant att inte bry sig mer om testet de gjorde, det var ju ändå en OS-plats som stod på spel. När de pratade om stilterräng tände hon till lite, det märks att det står henne varm om hjärtat, men allt som gällde OS kändes det som om hon inte brydde sig.

Fast det är klart hon bryr sig! Alltså prestationerna i Falsterbo avgjorde ju inte OS platserna för isåfall hade ju inte Frida blivit uttagen.
 
Lyssnade också på podden och blev väldigt förvånad. Hon lät så osäker och som någon skrev, nonchalant. Nej tävlingen i Aachen kanske inte är optimal men om det nu är så att det är sista chansen, deal with it eller tacka nej. Finns ju ett val. Att ha den där undertonen av gnäll funkar inte, jag tror sånt förstör en själv, det gnager. Och så kommer osäkerheten fram, som jag tycker man hör hela tiden i programmet. Hon är ju en superduktig ryttare! De som rider i Aachen har ju en chans antar jag, de sitter ju verkligen på olika hästtyper också. Ska bli intressant att följa. Personligen tror jag Anna kommer ta platsen om inget katastrofalt inträffar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp