OS-tråden fälttävlan

Igår kom en pressrelease från fältävlansveckan som berättade att kaptenen inte kan rida mästarnas mästare för att han måste åka till Aachen och kolla på sina ryttare.

Men OS närmar sig snabbt och förbundskaptenen kommer nu istället åka till Aachen för att på plats se vilka svenska fälttävlansryttare som ska ta de sista platserna till Rio.

Aachen var ju aldrig med i planen från första början för svenskarnas räkning och vad det kan göra med benen på hästar som Fairnando och Focus Filiocus som bägge var i Saumur och Strzegom med blandade resultat kan man ju bara spekulera i.
 
Senast ändrad:
Igår kom en pressrelease från fältävlansveckan som berättade att kaptenen inte kan rida mästarnas mästare för att han måste åka till Aachen och kolla på sina ryttare.

Men OS närmar sig snabbt och förbundskaptenen kommer nu istället åka till Aachen för att på plats se vilka svenska fälttävlansryttare som ska ta de sista platserna till Rio.

Aachen var ju aldrig med i planen från första början för svenskarnas räkning och vad det kan göra med benen på hästar som Fairnando och Focus Filiocus som bägge var i Saumur och Strzegom med blandade resultat kan man ju bara spekulera i.
Alltså - ibland undrar jag om kaptenen tror att han är med i en TV-serie som ska leverera cliffhangers vecka efter vecka... :meh:
 
Så det finns antagligen ingen annan som vill vara förbundskapten, varken för de unga eller seniorerna? Vi kanske ska importera någon för att få något vettigt?
 
Jag hade heller inte känt mig så pepp om jag var tvungen att följa det upplägget, fattar inte att man kör Stztregom (kort absolut, men med hoppningen sist..), pre-camp, eller vad det nu är imellan, och sen Aachen precis innan. Mycket resande och slitage för hästarna..
Jag förstår det. Jag hade tyckt det var helt värdelöst och det tycker säkert alla 3 ryttare som måste rida där. Men nu är det som det är, precis som det är på ens jobb, ibland gillar man inte besluten. Och då har man ju ett val. Alltid.
 
Det är klart att det finns namn. Dock är det ju så att man får släppa det egna tävlandet, men det är väl en bra deal annars att ta ut sig själv :D
 
Det är klart att det finns namn. Dock är det ju så att man får släppa det egna tävlandet, men det är väl en bra deal annars att ta ut sig själv :D
Det hade jag gjort. Tagit ut mig själv alltså :rofl: Kan ju inte bli bättre :rofl: Fast kanske som reserv för jag vill ju inte hoppa de där hindren! Jag har inte hört så många namn, sen är jag ju inte ute så mycket heller nuförtiden, men ett namn kom faktiskt upp i mitt huvud häromkvällen när jag skrev här, sen kom ett till men sen insåg jag att jag vet inte alls deras kvalitéer som ledare/coach. Ska bli intressant om det ska bytas och se om jag får rätt :D
 
Fast skillnaden är att det inte går att kalla in någon annan i sista stund! Hoppas verkligen det inte händer något med hästarna eller ryttarna i aachen nu!
Inför EM förra året förlorade man två hästar i Aachen. King Bob som genomförde tävlingen och Wieloch's Utah Sun som skadade sig i terrängen.

Året innan inför VM var bara två hästar av fyra från Aachen på startlinjen i First Horse Inspection i Le Pin. En av dem gick vidare och in i tävlingen..

Oddsen/traditionen talar tyvärr mot de svenska ekipagen som startar i Aachen :banghead:
 
Inför EM förra året förlorade man två hästar i Aachen. King Bob som genomförde tävlingen och Wieloch's Utah Sun som skadade sig i terrängen.

Året innan inför VM var bara två hästar av fyra från Aachen på startlinjen i First Horse Inspection i Le Pin. En av dem gick vidare och in i tävlingen..

Oddsen/traditionen talar tyvärr mot de svenska ekipagen som startar i Aachen :banghead:
Då kanske uttagningen blir väldigt enkel - de som står på sina ben efter Aachen får åka :crazy: :crazy:
 
Håller med många här, frågan är om Aachen verkligen tillför något som man inte redan vet.
Hoppas att alla kommer hem med livet i behåll........
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp