OS-tråden fälttävlan

Men vad skulle hända om en av de kvarvarande nominerade ryttarna vägrade rida Aachen, med motivering att det blir för tufft för hästarna så nära inpå OS?

Skulle denne då förlora sin chans att vara med i laget, eller fortfarande vara aktuell om t.ex. de andra som rider Aachen blir skadade?
 
Men vad skulle hända om en av de kvarvarande nominerade ryttarna vägrade rida Aachen, med motivering att det blir för tufft för hästarna så nära inpå OS?

Skulle denne då förlora sin chans att vara med i laget, eller fortfarande vara aktuell om t.ex. de andra som rider Aachen blir skadade?

Så skulle det teoretiskt kunna bli ja! Men den personen får ju räkna med utfrysning de lux efteråt... Precis som Dag blivit.
 
Franzipan behövde visas om i Aachen efter att ha skickats till Holding Box. Den är ju inte formellt anmäld till OS men tillhörde ju den grupp hästar som nominerades den 20 juni :banghead:
 
Vad har Dag gjort som inte passat?
Sagt rakt ut vad han tyckte om upplägget inför VM 2014 och blev med det delvis kastad framför en buss av sina lagkamrater som inte vågade/ville backa upp honom fast de i stort sett alla sa samma sak. Kort och gott konsekvenserna av management by fear :down:
 
Vad har Dag gjort som inte passat?
Har för mig att han inte ville starta i alla sjuttioelva tävlingar de krävde innan förra VM och han blev då petad från laget. Flera hästar blev skadade och det var mycket fram och tillbaka om han skulle starta eller inte i VM.
Detta är säkert anledning till att han inte följer med till OS då prestige är viktigare än resultat för ledningen.
 
Sagt rakt ut vad han tyckte om upplägget inför VM 2014 och blev med det delvis kastad framför en buss av sina lagkamrater som inte vågade/ville backa upp honom fast de i stort sett alla sa samma sak. Kort och gott konsekvenserna av management by fear :down:

Har för mig att han inte ville starta i alla sjuttioelva tävlingar de krävde innan förra VM och han blev då petad från laget. Flera hästar blev skadade och det var mycket fram och tillbaka om han skulle starta eller inte i VM.
Detta är säkert anledning till att han inte följer med till OS då prestige är viktigare än resultat för ledningen.

Men herregud, det är ju två år sen?! Trodde det var något mer/något värre.
 
Men herregud, det är ju två år sen?! Trodde det var något mer/något värre.

Äsch det går ganska mkt längre tillbaka än så, redan innan OS i London var Dag i blåsvädret för att han sa rakt ut vad han tyckte.. ledningen var inte ett dugg bättre då nämligen!
 
Ända sen GF tog över från Janne så har dressyren varit viktigast.. visst svenskarna var rätt dåliga på dressyr då men dom var bra på terräng och hoppning för det hade Janne prioriterat (helt rätt) under Jannes tid var ju Dag en ständig kugge i laget.. vad som hände sen var ju att alla började träna dressyr, alla utan Dag :angel: Det var väl det som gjorde att han inte fick rida OS i London för enligt GF kunde alla andra överraska och göra nått bra, utan Dag! Han gick ut i pressen då och sågade hela ledningen rakt av.. kommunikationen från ledningen var under all kritik under GF. Är nog inte så mkt bättre nu..
 
Ända sen GF tog över från Janne så har dressyren varit viktigast.. visst svenskarna var rätt dåliga på dressyr då men dom var bra på terräng och hoppning för det hade Janne prioriterat (helt rätt) under Jannes tid var ju Dag en ständig kugge i laget.. vad som hände sen var ju att alla började träna dressyr, alla utan Dag :angel: Det var väl det som gjorde att han inte fick rida OS i London för enligt GF kunde alla andra överraska och göra nått bra, utan Dag! Han gick ut i pressen då och sågade hela ledningen rakt av.. kommunikationen från ledningen var under all kritik under GF. Är nog inte så mkt bättre nu..

Aha. GF är ingen favorit här. Jag följde inte fälttävlan så mycket innan hennes tid men sen jag började följa tycker jag ekipage duktiga i dressyren prioriterats alldeles för högt på bekostnad av hoppningen.
 
Baserat på texten där så gissar jag nu Niklas som fjärde ryttare och Anna Nilsson som reserv! Personligen hade jag styrt ryttarna som bara behövde en tävling till att rida Flyinges 2* .. Ja med tanke på att fjärde hästen måste stå på benen så är det ju inte så smart att låta den gå Aachen två veckor innan avresa. Det är ju liksom inte läge att testa hästarna nu om dom klarar av en Os bana.
Speciellt inte heller om man vill att hästarna ska komma i mål happy och fulla av självförtroende inför ett OS uppdrag! Tror ju bara Luron är den häst som kan tillgodogöra sig den banan, Fairnando verkar ju ur form och Focus tycker jag är lite för orutinerad för att gå en så svår bana och sen eventuellt ett OS så tätt inpå..

Fasen jag tror jag ska söka jobbet som Kapten :idea::D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp