OS-tråden fälttävlan

Fast det där är Linda i ett nötskal. Hon är bäst när det gäller. Ett spel för galleriet det också. Alla spelar ett spel just nu.

Fast här gällde det väl? Det gällde väl om OS-biljetten? Vad spelar det för roll om man tänker att om jag kommer till OS så kommer jag tända till, om man inte kan tända till tillräckligt för att vinna en plats dit...
 
Fast det är klart hon bryr sig! Alltså prestationerna i Falsterbo avgjorde ju inte OS platserna för isåfall hade ju inte Frida blivit uttagen.

De kanske inte avgjorde, rimligen är det en helhetsbedömning så allt står och faller inte med en observation, men det är klart det spelar in. Hade den inte haft någon betydelse så hade de väl inte ordnat den?
 
Jag förstår det, men vi som känner Linda vet att hon är. En djävul när det väl gäller! Finns ingen bättre ft ryttare i Sverige än Linda! toppklass!

Skönt att höra! Det var den bilden jag hade också, blev bara så besviken på podden och hennes "utstrålning" eller vad man nu kan kalla det.
 
De kanske inte avgjorde, rimligen är det en helhetsbedömning så allt står och faller inte med en observation, men det är klart det spelar in. Hade den inte haft någon betydelse så hade de väl inte ordnat den?

Hade den haft någon som helst betydelse hade Frida inte kommit med för det är inte så att Frida gjort några självklara resultat förövrigt. Är nog mest en träning av atmosfären.
 
Jag hör mest bara uppgivenhet i podden. Uppgivenhet som lverkar som den bottnar i att det inte funnits några som helst klara riktlinjer under säsongen som gått och att själva dead line för uttagningen flyttats från tävling till tävling. Lyssnar man sedan lite extrea på Heed(?) säger så verkar ju hon liksom genomskådat fälttävlan O_o
 
Jag hör mest bara uppgivenhet i podden. Uppgivenhet som lverkar som den bottnar i att det inte funnits några som helst klara riktlinjer under säsongen som gått och att själva dead line för uttagningen flyttats från tävling till tävling. Lyssnar man sedan lite extrea på Heed(?) säger så verkar ju hon liksom genomskådat fälttävlan O_o

Sen vet ju ingen vilken info Linda fått till sig, tror hon har fattat att det är ganska kört för henne redan och att hon måste överträffa både sig själv och hästen i Aachen för att vara aktuell. Det är ju såhär att en dålig tävling och allt bra glöms bort medan för andra så är det en bra tävling och allt dåligt glöms bort.
 
@fio Varför är det redan kört för henne? (Är som sagt inte så insatt)

Och lite off topic - satt och kollade dressyren från Barbury från igår. Hedvig! Vad fint hon red och vad glad hon var!
 
Sista tävlingen hon gjorde var inget bra med dålig dressyr och två stopp i terrängen. Hon har dippat rejält i dressyren på tidigare tävlingar oxå ! Sen är hon inte staffans favorit direkt heller så jag tror hon måste överträffa sig själv för att få en plats som det ser ut nu. Men jag tror ändå att hon kan göra just det när det väl gäller! Men då får Anna Nilsson göra en dålig tävling för jag tror det lutar mer åt att hon får fjärde platsen!

Men det är ju bara mina gissningar och spekulationer!
 
Jo, det har varit 5, men tror det ändrades förra OS.... Blev färre fälttävlandsryttare och flera dressyrryttare som fick vara med, om jag inte misminner mig.
 
Jo, det har varit 5, men tror det ändrades förra OS.... Blev färre fälttävlandsryttare och flera dressyrryttare som fick vara med, om jag inte misminner mig.

Gud vad dåligt man minns från år till år. Förra OS red ju Niklas, Ludwig, Sara och Malin och Linda.. Men inte sjutton har dressyren fått fler ryttare? Dom är ju fortfarande bara 4 st?
 
Jag hade heller inte känt mig så pepp om jag var tvungen att följa det upplägget, fattar inte att man kör Stztregom (kort absolut, men med hoppningen sist..), pre-camp, eller vad det nu är imellan, och sen Aachen precis innan. Mycket resande och slitage för hästarna..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp