OS-tråden fälttävlan

Typ den diskussionen jag syftade på i mitt första inlägg. Jag aldrig hört den tas i media utan där har det bara pratats om resultat. Resultaten är ju faktiskt "helt ovidkommande" om hästen inte ens håller till att startas o inte heller om den inte håller att genomföra tävlingen. Jag förstår ju att man måste ha någon viss nivå och vara kvalad osv men det var bara just att det inte brukar tas upp som ett "kriterie" där jag läst.
En del av de nu nominerade hästarna och ryttarna är pinsamt orutinerade för nivån - vilket även visat sig ute på tävlingarna de varit ute på i år. Tar man upp den biten vilket jag gör på regelbunden basis i min blogg får man det rejält hett om öronen så det gäller fasen att inte vara så känslig som några av ryttarna och deras anhöriga om man vill orka våga rapportera om det.. :sneaky:
 
Håller med det måste vara tjänstefel att inte nominera alla som är kvalade. Vissa lär sig aldrig med tanke på hur det gick i förra mästerskapet med alla skadade hästar. Det är egentligen bara Ludde som är värd att åka men det måste väl ändå bli hans yngre häst med tanke på gamla skador. Det är ju pinsamt hur vissa får chans efter chans, känns osportsligt!
 
En del av de nu nominerade hästarna och ryttarna är pinsamt orutinerade för nivån - vilket även visat sig ute på tävlingarna de varit ute på i år. Tar man upp den biten vilket jag gör på regelbunden basis i min blogg får man det rejält hett om öronen så det gäller fasen att inte vara så känslig som några av ryttarna och deras anhöriga om man vill orka våga rapportera om det.. :sneaky:

Kan man få länk till din blogg?

Upplever ridsporten överlag som extremt känslig för kritik. Förra året fick jag på skallen här för att jag kritiserade hoppningen vid EM (främst flera i första startgruppen), på hoppning blev det upprörda känslor när Helena Persson kritiserades. De andra sporter jag följer (alpint och längd framför allt men även friidrott) upplever jag inte alls som så känsliga för kritik, kan sitta och diskutera både på forum och IRL och säga att "idag satt inte tekniken överhuvudtaget för x" eller konstatera att någon har problem med längre distanser/kortare distanser vilket blir problem på tourer osv utan att någon måste påpeka att det minsann är svårt (ja, klart det är, det ska vara svårt på elitnivå).
 
En del av de nu nominerade hästarna och ryttarna är pinsamt orutinerade för nivån - vilket även visat sig ute på tävlingarna de varit ute på i år. Tar man upp den biten vilket jag gör på regelbunden basis i min blogg får man det rejält hett om öronen så det gäller fasen att inte vara så känslig som några av ryttarna och deras anhöriga om man vill orka våga rapportera om det.. :sneaky:

Följer din blogg via fb och fördrar helt klart de tydliga inläggen där du jämför sådant! Det ska ju liksom tåla o granskas tycker man på den nivån.
 
Enligt Falsterbo Horse Shows insta så kommer Sara/Reality, Frida/Herta, Niklas/Focus, Linda/Fairnando, Ludwig/Franzipan och Anna/Luron och visar upp sig där.
 
Som jag misstänkte ska både Fairnet och Niklas med någon häst gå i Aachen för att visa vad dom står innan laget tas ut. Jag hoppas på Fairnet! Även Anna Nilsson och Luron startar där
 
Som jag misstänkte ska både Fairnet och Niklas med någon häst gå i Aachen för att visa vad dom står innan laget tas ut. Jag hoppas på Fairnet! Även Anna Nilsson och Luron startar där
Du menar väl Linda och inte Fairnet ;) fast jag tror Fairnando blir den som går Aachen
 
Efter insatserna i Falsterbo blev inget tydligare.. Jo möjligtvis att Anna Nilsson faktiskt har i ett OS lag att göra!

På Lördag ska tydligen en eller två ryttare offentliggöras.. alltså självklart blir det Ludwig och sedan en till troligtvis Reality Fast jag fattar inte hur Staffan ska få ihop det då både Reality och Herta inte genomförde sista tävlingen. Hertas hoppning var ju verkligen inte bra på Falsterbo med sina 12 fel. Sen är ju Staffan väldigt förtjust i Frida och det spelar ju in.

Linda och Fairnando är nog ute ur spelet iallafall, nu har hon Fairnet kvar att hoppas på!
 
Reality har väl inte genomfört några tävlingar på ett tag med bra resultat men man skickar väl henne på gamla meriter ?
Tror dessutom inte att SOK betalar för 12 hästar att skeppas över Atlanten heller, allt är ju otroligt dyrt i såna här sammanhang. Håller tummarna för Linda, Anna & Ludde :-)
 
Reality har väl inte genomfört några tävlingar på ett tag med bra resultat men man skickar väl henne på gamla meriter ?
Tror dessutom inte att SOK betalar för 12 hästar att skeppas över Atlanten heller, allt är ju otroligt dyrt i såna här sammanhang. Håller tummarna för Linda, Anna & Ludde :-)
Inget personligt påhopp på dig men vilka är de gamla meriterna? Den har startat tretton CIC3* i sin karriär och fått kvalificerande resultat i fyra av dem.. I Arville 2014 vann den en CIC3* efter att ha hoppat ihop inte mindre än 22 straff i hoppningen :crazy:

Tolv hästar har aldrig varit aktuellt att skicka till Rio för fälttävlans räkning. Däremot fick man nominera 12 hästar 12 ryttare och tre reservhästar :)
 
Inget personligt påhopp på dig men vilka är de gamla meriterna? Den har startat tretton CIC3* i sin karriär och fått kvalificerande resultat i fyra av dem.. I Arville 2014 vann den en CIC3* efter att ha hoppat ihop inte mindre än 22 straff i hoppningen :crazy:

Tolv hästar har aldrig varit aktuellt att skicka till Rio för fälttävlans räkning. Däremot fick man nominera 12 hästar 12 ryttare och tre reservhästar :)
Tänkte såklart på hennes OS-Silver men det var ju med Wega. :o
 
Jag är i normala fall rätt dåligt insatt i fälttävlan, förutom det skvallret jag får från min tränare ibland som känner folk, men jag är fantastiskt chockad över hur uttagningarna sköts.. Efter VM sist trodde jag ju att man hade lärt sig något men det verkar inte så?
Har varit inne och läst bloggen det skrevs om här tidigare och känner att jag dels blir förbannad över hur dåligt skött det är, och samtidigt blir jag frustrerad å ej nominerade ryttares vägnar.. Men samtidigt verkar ryttarna nöjda? Eller?
 
Men samtidigt verkar ryttarna nöjda? Eller?

Dom få som är i ropet JA, övriga nej... förövrigt gäller det munkavel på, det har dom skrivit papper på! Därför hör man aldrig något negativt för då åker dom ut. Nu har ju Staffan sagt att han ska avgå efter OS så vi får väl hoppas att det blir så, även om jag personligen inte tror på det...
 
Dom få som är i ropet JA, övriga nej... förövrigt gäller det munkavel på, det har dom skrivit papper på! Därför hör man aldrig något negativt för då åker dom ut. Nu har ju Staffan sagt att han ska avgå efter OS så vi får väl hoppas att det blir så, även om jag personligen inte tror på det...

Det måste ju vara väldigt bekvämt att vara en av de favoriserade. Vad har de skrivit papper på?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp