OS-tråden fälttävlan

Vad gäller hur många kommentatorer Viasat har gentemot SVT, så kan det dels bero på att de inte har någon som förstår hur stor skillnad det är på grenarna, dels på att Viasat är ett vinstdrivande företag men SVT är statligt.
 
Det håller jag helt med om, att hon inte förstår att ett byte där man byter ett helt galoppsprång tidigare fram än bak får dåligt betyg och att hon inte ser det, gör mig lite konfunderad. Jag tycker dock inte att man ska såga henne längs med fotknölarna, det är inte lätt att kommentera live.
Henrik har ju nästan bättre koll trots att han bara kan sånt som Malin har lärt honom. :rofl:
Det är skitsvårt att kommentera live-tv och jag hade inte gjort det bättre men jag hade ändå inte sagt så korkade saker som hon kläcker ur sig. :angel:
 
Jag förstår bara inte hur någon som har tävlat på så hög nivå kan vara helt ovetandes om sin "syskon-gren". :confused:

Jag tror man underskattar hur det är att kommentera i liveTV. Jag tror inte hon är fullt så okunnig som hon framstår. Men, om de nu bara ska ha en kommentator till all ridsport så tror jag det hade funnits lämpligare personer med mer "allroundkunskap".
 
Sitter och tittar med min pv, och han frågade hur det kommer sig att det är dressyr, hoppning och terräng i fälttävlan? Dvs, varför är dressyr och hoppning med och inte bara terräng.

(Iofs allmän fråga om fälttävlan. Men vi kollar ju på OS :D )

Trodde någon "gamling" :angel: skulle kunna komma in och ge bättre svar men gör ett försök :p

Fälttävlan härstammar från gamla militära tävlingar, och dressyren är väl till för att visa att hästen kan vara lydig och avspänd fast den är "toppad" inför den krävande terrängritten, och hoppningen skall visa att den har kraft kvar och kan komma ihop och hoppa försiktigt fast den gått tufft dagen innan. Det är ju just mångsidigheten som gör fälttävlan till det det är, hade inte varit alls samma sak med bara terrängritt!
 
Hm, nu går Italien om Sverige, undrar om Ludwig verkligen kan ta upp de poängen som krävs för att ta tillbaka en 8e-plats...
 
Hoppas Ludwig kan göra en superrunda. Trodde det skulle gå dåligt för Sverige men just nu är det sämre än förväntat tycker jag.
 
Hm, nu går Italien om Sverige, undrar om Ludwig verkligen kan ta upp de poängen som krävs för att ta tillbaka en 8e-plats...

Om han överträffar sig själv så kan Sverige sluta på 140 straff men då måste han rida på runt 46 straff. Men man ska aldrig säga aldrig , men 140 straff räcker inte så långt...
 
Vet någon när svenskarna startar i terrängen? Jag kan vara hemma halv fem ca från jobbet
Hinner jag se svenskarna, ?
Sändningen börjar tio i tre och lär väl hålls på i ett tag
 
Vet någon när svenskarna startar i terrängen? Jag kan vara hemma halv fem ca från jobbet
Hinner jag se svenskarna, ?
Sändningen börjar tio i tre och lär väl hålls på i ett tag

Kanske inte första men du borde hinna se någon iaf! Tror startordningen är samma som i dressyren och sedan kanske ett intervall på mellan 3-5 minuter mellan varje start?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp