OS-tråden fälttävlan

När då? På OS i London? Är ju lite skillnad att skicka folk till London och till Rio... Någon som minns vad som sändes från Hongkong?

Ja, London. Kommentatorerna måste ju inte nödvändigtvis till Rio. Dessutom har de tydligen expertkommentator för respektive gren i andra idrotter, så vitt jag vet är det inte typ handbollsspelare som kommenterar fotboll etc.
 
Ja, London. Kommentatorerna måste ju inte nödvändigtvis till Rio. Dessutom har de tydligen expertkommentator för respektive gren i andra idrotter, så vitt jag vet är det inte typ handbollsspelare som kommenterar fotboll etc.

Fast de har väl t.ex. en av varje för alla friidrotts- eller simgrenar? Går man efter den officiella indelningen så är ju "Equestrian" lika mycket samma som "Athletics" och "Swimming".
 
Ja inga stora missar tycker jag. Men är det gångarter som saknas eller vad saknas?

De brittiska kommentatorerna anmärkte på bristande aktivitet bak, en bra men ngt sned första halt, dåligt sista galoppombyte... Är vad jag minns. De anmärkte på aktiviteten flera gånger dock, så kanske det som drog ner poängen.
 
Fast de har väl t.ex. en av varje för alla friidrotts- eller simgrenar? Går man efter den officiella indelningen så är ju "Equestrian" lika mycket samma som "Athletics" och "Swimming".

Fast det tycker jag är dåliga jämförelser, i friidrott och simning pågår allt i princip samtidigt. Det skulle bli väldigt rörigt om det byttes kommentator hela tiden. Dessutom brukar vanligtvis en expertkommentator i friidrott ha ganska bra koll på det mesta. Alltså det är verkligen nåt helt annat att bunta ihop friidrottsgrenarna jämfört med ridsportgrenarna.
 
Fast det tycker jag är dåliga jämförelser, i friidrott och simning pågår allt i princip samtidigt. Det skulle bli väldigt rörigt om det byttes kommentator hela tiden. Dessutom brukar vanligtvis en expertkommentator i friidrott ha ganska bra koll på det mesta. Alltså det är verkligen nåt helt annat att bunta ihop friidrottsgrenarna jämfört med ridsportgrenarna.

Men i programmet görs ju så, då är det väl inte så konstigt att viasat tänker att det borde fungera likadant?
 
Men HUR kunde japanen få 47 i straff med så grova missar?!:eek:
Jag är egentligen inte så insatt i dressyr, men jag tror att japanen fick så pass bra betalt förr att hans häst var rörligare och hade mycket bättre tryck än vad Reality hade. Reality var mer mellanmjölk utan power i arbetstraven/arbetsgaloppen även om allt gjordes där det skulle. Ökningarna var dock ok.
 
Jag förstår bara inte hur någon som har tävlat på så hög nivå kan vara helt ovetandes om sin "syskon-gren". :confused:
Det håller jag helt med om, att hon inte förstår att ett byte där man byter ett helt galoppsprång tidigare fram än bak får dåligt betyg och att hon inte ser det, gör mig lite konfunderad. Jag tycker dock inte att man ska såga henne längs med fotknölarna, det är inte lätt att kommentera live.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp