OS-tråden fälttävlan

Nja, jag ligger fortfarande hellre trea och vinner till slut. Man kommer ändå bara ihåg den som vann

Jag ligger allra helst i ledning från början till slut, varför lita på att någon annan gör misstag? :D Men nu försökte jag göra en realistisk jämförelse m.a.p. OS-laget.
 
För mig känns det mest som det hade varit bra att ta ut ett OS-lag där alla hästarna står på benen redo för vet-check dag 3, kommer runt terrängen åtminstone nästan utan hinderfel och gärna låter större delar av bommarna stanna kvar.

Speciellt den där första grejen är ju helt avgörande imo. Suck.
 
Fast Aspe är bara 8 år så jag tror det kommer straffa sig rejält sista dagen. Antingen i vet. Check eller i hoppningen. Den rev 3 i strzegom och då var den terrängen mkt kortare än OS banan.

För mig känns det mest som det hade varit bra att ta ut ett OS-lag där alla hästarna står på benen redo för vet-check dag 3, kommer runt terrängen åtminstone nästan utan hinderfel och gärna låter större delar av bommarna stanna kvar.
Det är ju det här jag menar med att man inte tagit ut ett lag, dvs ekipage som kan genomföra en tävling från början till slut och leverera stabila resultat i alla tre discipliner och dessutom komma igenom vet check både första och sista dagen.
 
'Vi har medaljchans enligt Förbundskaptenen'
Yea right.......:o

Alla har väl chans, det beror ju helt på hur många lag som gör bort sig sas! Det kanske inte är så realistiskt dock att 4 lag vägrar ut sig/inte går igenom vet. besiktningen osv.. :D

Om kaptenen avgår nu efter OS så kommer ju chansen öka att få ett bra lag till Tokyo 2020 annars kommer ju varenda ryttare och häst vara helt nedbrutna till dess.
 
Alla har väl chans, det beror ju helt på hur många lag som gör bort sig sas! Det kanske inte är så realistiskt dock att 4 lag vägrar ut sig/inte går igenom vet. besiktningen osv.. :D

Om kaptenen avgår nu efter OS så kommer ju chansen öka att få ett bra lag till Tokyo 2020 annars kommer ju varenda ryttare och häst vara helt nedbrutna till dess.
Om inte hela ledningen byts ut kommer inget positivt hända :banghead:
 
Om kaptenen avgår nu efter OS så kommer ju chansen öka att få ett bra lag till Tokyo 2020 annars kommer ju varenda ryttare och häst vara helt nedbrutna till dess.
Alternativet till att de blir nedbrutna är kanske att alla gör som Dag, dvs kör sitt eget race och skiter i allt vad som heter obligatoriska tävlingar osv. Om ingen följer Staffans upplägg, kan han ju inte straffa ut dem heller, för någon måste ju rida i landslaget. Lägger man upp tävlingssäsongen själv, sliter man förhoppningsvis inte heller ut sin häst. Problemet här är väl att man förmodligen ta bort målet "rida i landslaget" eller "rida VM/EM/OS" eftersom det kommer att vara slumpmässigt vem som får rida (eller då blir väl Staffan fri att välja sina favoriter, kanske ingen större skillnad mot nu iofs:meh:)

Det här är bara ett försök att tänka utanför boxen, det är nog inget som alla vill gå med på och då blir det inte genomförbart. :)
 
Fast jag tycker faktiskt det är roligare att ligga på medaljchans i början och kanske riskera att det blir pannkaka och bottenplacering, än att ligga sist och sedan kanske lyckas klättra till typ som bäst 6e plats. Sålänge inte hästarna ställs inför något de inte är redo för såklart.

Jag tycker i alla fall att det är roligare att titta på när Sverige har god chans att klättra placeringsmässigt än att de ligger bra till efter dressyren men man vet att det kommer gå åt helvete sen. Typ skönare att ha deras "sämsta" moment gjort. Så för min underhållnings skull föredrar jag ekipage som är svagare i dressyren men bättre i terräng och hoppning.
 
Jag tror Fairnet blir bästa svensk om den får vara med i laget! Frida har samma problem som Sara dvs hoppningen förutom att Sara kommer få betydligt bättre dressyr. Rent krasst..

linda/ Anna
Sara
Frida
Ludde
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp