OS-tråden fälttävlan

Nu tycker jag vi slopar den här negativa stämningen :yuck:

Laget ser ut som det gör och det går inte att ändra på nu (förutom skifta mellan reserv/ordinarie), inte heller uppladdningen de har haft. Efteråt har vi facit och beroende på hur det går kan det ev bli läge att rikta skarpare kritik igen. Men fram till dess efterlyser jag lite peppigare stämning :banana:.

Jag tror på detta laget och tror inte något annat (svenskt) lag hade haft större chans på medalj i dagsläget!
 
Jag tycker i alla fall att det är roligare att titta på när Sverige har god chans att klättra placeringsmässigt än att de ligger bra till efter dressyren men man vet att det kommer gå åt helvete sen. Typ skönare att ha deras "sämsta" moment gjort. Så för min underhållnings skull föredrar jag ekipage som är svagare i dressyren men bättre i terräng och hoppning.

Jag tycker det är skönare att kunna hålla tummarna för att svenskarna gör bra ifrån sig än att behöva hoppas på att en massa andra gör bort sig för att Sverige ev ska kunna klättra. Det går liksom aldrig att förbättra ett dåligt dressyrresultat.
 
Jag tycker det är skönare att kunna hålla tummarna för att svenskarna gör bra ifrån sig än att behöva hoppas på att en massa andra gör bort sig för att Sverige ev ska kunna klättra. Det går liksom aldrig att förbättra ett dåligt dressyrresultat.

Ja, alltså jag sitter inte och hoppas andra gör bort sig men det är ju fakta att det kommer fel i terräng och hoppning. Jag håller tummarna för att svenskarna gör bra ifrån sig. Det går inte att förbättra ett dåligt hoppresultat heller ;)

Både som ryttare och som åskådare gillade/gillar jag att avsluta med ett bra resultat, en fin runda och att klättra i listan. Om Sverige skulle ligga på bronsplats inför hoppningen skulle det vara hur frustrerande som helst om alla kör plockepinn :o.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Nu tycker jag vi slopar den här negativa stämningen :yuck:

Laget ser ut som det gör och det går inte att ändra på nu (förutom skifta mellan reserv/ordinarie), inte heller uppladdningen de har haft. Efteråt har vi facit och beroende på hur det går kan det ev bli läge att rikta skarpare kritik igen. Men fram till dess efterlyser jag lite peppigare stämning :banana:.

Jag tror på detta laget och tror inte något annat (svenskt) lag hade haft större chans på medalj i dagsläget!

Åh, jag tycker det är skönt att folk skriver vad de tycker här.

Att kritisera när man har facit brukar ju verkligen vara "förbjudet", då det är "lätt att säga när man har facit". Oavsett hur bra eller dåligt det går kan man ju tycka att uttagning och uppladdning inte har skötts så bra, det behöver man inget facit för.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Ja, alltså jag sitter inte och hoppas andra gör bort sig men det är ju fakta att det kommer fel i terräng och hoppning. Jag håller tummarna för att svenskarna gör bra ifrån sig. Det går inte att förbättra ett dåligt hoppresultat heller ;)

Både som ryttare och som åskådare gillade/gillar jag att avsluta med ett bra resultat, en fin runda och att klättra i listan. Om Sverige skulle ligga på bronsplats inför hoppningen skulle det vara hur frustrerande som helst om alla kör plockepinn :o.

Frustrerande ja, men mer spännande än om de redan ligger sist :p
 
Nu tycker jag vi slopar den här negativa stämningen :yuck:

Laget ser ut som det gör och det går inte att ändra på nu (förutom skifta mellan reserv/ordinarie), inte heller uppladdningen de har haft. Efteråt har vi facit och beroende på hur det går kan det ev bli läge att rikta skarpare kritik igen. Men fram till dess efterlyser jag lite peppigare stämning :banana:.

Jag tror på detta laget och tror inte något annat (svenskt) lag hade haft större chans på medalj i dagsläget!
+1 på den. :) Nu vill jag få ha lite fåfängt hopp om att alla ska överträffa sig själva och framför allt så vill jag få se fram emot OS! :up:

/Lady_S
 
Jag tycker det är skönare att kunna hålla tummarna för att svenskarna gör bra ifrån sig än att behöva hoppas på att en massa andra gör bort sig för att Sverige ev ska kunna klättra. Det går liksom aldrig att förbättra ett dåligt dressyrresultat.

Jag vet inte vilken värld du lever i Gabby_Ossi men Sverige och flera andra länder får sälla sig till de länder som måste hoppas på att andra länder gör bort sig för att ha en chans. Det är inget konstigt med det?
 
Hade stämningen i tråden varit nollställd, så hade åtminstone jag inte reagerat och ifrågasatt.

/Lady_S

Det är ju för att du är optimist!

Vad har du ifrågasatt? Att vi inte förväntar oss att hästar som aldrig har hoppat felfritt i sitt liv, kommer göra det på ett OS? Att vi inte håller med om att dressyren är allt? Att det är roligare att klättra i listan än att rasa? Att andra länder måste misslyckas för att Sverige ska kunna ta medalj?

Visst vi kan tro att Sverige kommer ta medalj... Känns dock lite naivt och blåögt och ganska dumt att underskatta de bättre nationerna!
 
Det är ju för att du är optimist!

Vad har du ifrågasatt? Att vi inte förväntar oss att hästar som aldrig har hoppat felfritt i sitt liv, kommer göra det på ett OS? Att vi inte håller med om att dressyren är allt? Att det är roligare att klättra i listan än att rasa? Att andra länder måste misslyckas för att Sverige ska kunna ta medalj?

Visst vi kan tro att Sverige kommer ta medalj... Känns dock lite naivt och blåögt och ganska dumt att underskatta de bättre nationerna!
Den negativa stämningen som blivit i tråden. Det är inte vad man säger utan hur man säger det.

/Lady_S
 
Vill verkligen inte nedvärdera de enskilda ryttarna men vårt lag kommer knappast ta sig förbi dessa nationernas lag, bästa enskilda svensk 10-15 som bäst, tror jag.:
Tyskland
Holland
Australien
England
USA
Irland
..
 
Jag hoppas att laget med lite tur kan vara med i medaljstriden, men man får nog ändå vara väldigt nöjd om de har häng på top 5 plats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp