OS-tråden fälttävlan

Ja jag läste det, men på annan plats läste jag att Anna valde att bryta för att dressyren gick så dåligt???
Noterar att några inte tycker Linda är fokuserad. Feltolkning av henne vill jag påstå. Vi reagerar olika, speciellt utåt. när det är skarpt läge. Hon tillhör inte charmtrollen då. Däremot är jag orolig för 4e ryttarens bryt i Aachen. Att bryta ihop så och fälla så många tårar tyder inte på bra mental status inför en så stor väntande tävling. Ang anledningen till icke terräng var nog nästan alla lika förvånade.
 
Fast här gällde det väl? Det gällde väl om OS-biljetten? Vad spelar det för roll om man tänker att om jag kommer till OS så kommer jag tända till, om man inte kan tända till tillräckligt för att vinna en plats dit...
Nej det gällde inte OS-biljetten. De hade innan tävlingen fått veta att det inte var bäst som gällde. Det kunde däremot gynna men även om de var bäst betydde det inte att de fick åka. Så snarare att Linda visade att spelet som pågått är just ett spel. Handlar om att få med en ryttare som inte kom med. Kallades "lakanet" efter samtalet med chefen.
 
Nej det gällde inte OS-biljetten. De hade innan tävlingen fått veta att det inte var bäst som gällde. Det kunde däremot gynna men även om de var bäst betydde det inte att de fick åka. Så snarare att Linda visade att spelet som pågått är just ett spel. Handlar om att få med en ryttare som inte kom med. Kallades "lakanet" efter samtalet med chefen.

Hurdå "lakanet"?
 
Noterar att några inte tycker Linda är fokuserad. Feltolkning av henne vill jag påstå. Vi reagerar olika, speciellt utåt. när det är skarpt läge. Hon tillhör inte charmtrollen då. Däremot är jag orolig för 4e ryttarens bryt i Aachen. Att bryta ihop så och fälla så många tårar tyder inte på bra mental status inför en så stor väntande tävling. Ang anledningen till icke terräng var nog nästan alla lika förvånade.

Fast det är väl som vanligt? Dom bryten menar jag? Tror inte dom påverkar så mkt faktiskt när det väl gäller. Jag har sett dom bryten i 25 år. Är väl liksom en del av henne. Likaväl som en del går och ojar sig en hel tävling igenom om hur svårt det är oavsett om det är 100 klass eller 4*
 
Fast det är väl som vanligt? Dom bryten menar jag? Tror inte dom påverkar så mkt faktiskt när det väl gäller. Jag har sett dom bryten i 25 år. Är väl liksom en del av henne. Likaväl som en del går och ojar sig en hel tävling igenom om hur svårt det är oavsett om det är 100 klass eller 4*
Nja. Så ordentligt bryt har jag aldrig sett. Däremot stämmer det för övrigt, även som ponnyryttare...
 
En annan korkad intervju...

Debatten kring valet av lagryttare till OS inom fälttävlan har gått varm i sociala medier den senaste tiden, kritiken har bland annat rört vilka ryttare som har blivit nominerade.
– Jag har inte läst kritiken kring uttagningen, men jag ångrar inte vilka jag nominerat och de som nu är med i laget, säger Staffan Lidbeck när Hippson når honom på telefon.
Han gör jämförelsen med hundrameterslöpare, för att förklara hur han har resonerat.
– Man kan ta med dem som alltid springer på tolv sekunder, men det är bättre att ta dem som kan blixtra till och springa på nio sekunder när det gäller. ( ja det är uppenbart bättre att vägra ut sig än att springa på tolv sekunder..) blixtra till när det väl gäller på ett OS är det sällan någon som klarar, tvärtom så då är det väl bättre att ha stabila resultat över tid än ett bra och 10 dåliga?

Tror inte att de kan bidra till medalj
Kring dem som inte har varit nominerade, men som har klarat kvalgränsen, resonerar förbundskaptenen så här:
– Om man tittar på Jonna Frimans resultat över tid så är det dåligt. Hon gjorde en hyfsad debut på fyrstjärnig nivå i Luhmühlen men har genom åren haft problem med dressyren. ( Dåligt??? Att vara felfri i hoppningen och terrängen på i stort sett varje start är dåligt, men att ha bra dressyr, stopp i terrängen och skövla hoppbanan är alltså mkt bättre??) Vad gäller Dag Albert tror jag inte att han kan prestera så att han är med och bidrar till medalj. Jag måste ta ut det lag jag tror kan leverera och jag känner ingen ånger.



Som vanligt säger kaptenen att han inte läst kritiken. Det är jättekonstigt med det att han aldrig varken hör eller läser kritik.... Jag tror han lusläser varenda ord som skrivs, stämmer liksom mer överens med hans personlighet... Fattar inte annars hur han kan ha så starka åsikter om vem som ska "åtgärdas" för sina åsikter ( de som inte stämmer överens med hans).
 
Fast jag tycker faktiskt det är roligare att ligga på medaljchans i början och kanske riskera att det blir pannkaka och bottenplacering, än att ligga sist och sedan kanske lyckas klättra till typ som bäst 6e plats. Sålänge inte hästarna ställs inför något de inte är redo för såklart.
 
Fast jag tycker faktiskt det är roligare att ligga på medaljchans i början och kanske riskera att det blir pannkaka och bottenplacering, än att ligga sist och sedan kanske lyckas klättra till typ som bäst 6e plats. Sålänge inte hästarna ställs inför något de inte är redo för såklart.

Sant..fast med det resonemanget finns det gott om ekipage från dressyren att klämma in :D

Fast jag förstår hur du menar och visst är det typ kul att få glida runt på tävlingen på medaljchans.

Jag bara motsätter mig förklaringarna till varför ditten och datten inte blev nominerade, det rimmar illa helt enkelt! Jag är nöjd med laget men tycker nog reservhästen är den som skulle gjort bäst och jämnaste resultat nu när han är ok igen. Dock läste jag att Staffan kan komma att möblera om i laget ända in i det sista, Så jag hoppas Fairnet blir ordinarie.
 
Fast jag tycker faktiskt det är roligare att ligga på medaljchans i början och kanske riskera att det blir pannkaka och bottenplacering, än att ligga sist och sedan kanske lyckas klättra till typ som bäst 6e plats. Sålänge inte hästarna ställs inför något de inte är redo för såklart.
Jag tycker det är roligare att klättra i resultatlistan, än att åka ner
 
Jag har aldrig förstått den här slå från "underläge-mentaliteten" som brukar användas av svenska idrottsmän. Däremot har ju kaptenen gått ut och sagt medalj hela tiden och med de stora orden tycker jag man borde satsat på ett lag som kan leverera medalj och inte några som kanske glänser.

Kalla fakta (oavsett vad man tycker om de uttagningen, ryttarna och hästarna) så är det bara EN enda häst av de fem som genomförde sin sista tävling innan den blev uttagen och det var Aspe.

I två fall bröt man efter terrängen och innan hoppningen medan övriga två på ett eller annat sätt bröt innan terrängen. Två av de fyra har officiella skador i sitt förflutna. Ytterligare en var borta från tävling i tre månader i sträck förra säsongen där man på förfrågan inte kunde svara på när nästa start skulle komma för det var "inte ännu planerat".

Ur min synvinkel har man inte valt ut ett lag utan råkar ha ett lag och även om bägge varianterna kan både misslyckas och lyckas känns det inte rätt.
 
Fast Aspe är bara 8 år så jag tror det kommer straffa sig rejält sista dagen. Antingen i vet. Check eller i hoppningen. Den rev 3 i strzegom och då var den terrängen mkt kortare än OS banan.
 
Ni som startar i styringe på söndagen kan komma in i min bodel och Joina för ft dressyren!! Jag har en tv i den men fattar inte hur man får igång skiten? Tänkte man kunde koppla ihop paddan med tv'n på något vis??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp