OS-tråden fälttävlan

Sista intervjun i ridsport nu så ångrar inte Staffan att han inte nominerade fler. De övriga har för dåliga resultat läs Dag och för lite erfarenhet läs jonna och Hedvig för att kunna tillföra laget något så det kan bli medalj.

Vilket skämt...

Till och med oinsatta jag kan tycka att det börjar låta som ett renodlat skämt nu faktiskt!
 
Sista intervjun i ridsport nu så ångrar inte Staffan att han inte nominerade fler. De övriga har för dåliga resultat läs Dag och för lite erfarenhet läs jonna och Hedvig för att kunna tillföra laget något så det kan bli medalj.

Vilket skämt...
En snabb googling och man ser att individuella resultat på 60 och 64 har bidragit till medaljer (Beijing, Athens) - det förutsätter såklart att man har två ryttare i mål med betydligt bättre än så, men ändå...
Det har till och med förekommit att ett individuellt resultat på 86 straff har bidragit till medalj (USAs lag, Sydney 2000)
 
Från början hade jag ett litet hopp om lagmedalj, nu känns det som att vi får vara glada om Sverige ens har ett lag kvar till hoppningen.
 
En snabb googling och man ser att individuella resultat på 60 och 64 har bidragit till medaljer (Beijing, Athens) - det förutsätter såklart att man har två ryttare i mål med betydligt bättre än så, men ändå...
Det har till och med förekommit att ett individuellt resultat på 86 straff har bidragit till medalj (USAs lag, Sydney 2000)
Tre ekipage under 1000 straff kan ju vara en bra början, känns som att det kan vara en nog så stor utmaning för det svenska laget.
 
Spara Focus säger jag, den var superfin genom första vattnet och har framtiden för sig.

Om den kan få tid och chans att landa på rätt nivå under resten av säsongen kan den ju bli en fin kandidat till EM i Strzegom nästa höst eller VM i Bromont om två år :up:

Jag fattar inte, alla verkar vilja rida OS oavsett om hästen är redo eller ej? Tycker ryttarna borde tänka mer långsiktigt, som Peder har matchat All In för Rio :bow:
 
Jo, efter veterinärkontroll idag var det sagt. Sista anmälningsdag är väl imorgon? Eller kan han klämma in nån träningstävling till kanske så han kan bestämma sig? :angel:

Måste han bestämma sig vem som blir reserv och vem som rider i laget? Jag tänker som så att han tar ut två ryttare och sen bestämmer han senare vem som ska vara vad. För att få in sina träningstävlingar då :D
 
Jag fattar inte, alla verkar vilja rida OS oavsett om hästen är redo eller ej? Tycker ryttarna borde tänka mer långsiktigt, som Peder har matchat All In för Rio :bow:
Det är nog inte bara ryttarna som är att skylla på i detta utan i högsta grad även de som styr som liksom inte vet, eller vill erkänna för någon, när det är dags att dra ur proppen.
 
Det är nog inte bara ryttarna som är att skylla på i detta utan i högsta grad även de som styr som liksom inte vet, eller vill erkänna för någon, när det är dags att dra ur proppen.

Ja förstås, men det är ju ändå ryttare/ägarna som har ansvaret för hästen och de kan ju faktiskt säga nej. Som Peder gjorde till EM förra året.
 
Sista intervjun i ridsport nu så ångrar inte Staffan att han inte nominerade fler. De övriga har för dåliga resultat läs Dag och för lite erfarenhet läs jonna och Hedvig för att kunna tillföra laget något så det kan bli medalj.

Vilket skämt...
Tyvärr blir det ju svårt att "tillföra laget något så det blir medalj" om han tvingar ekipagen att tävla så mycket att de går sönder när de väl kommer till Rio... :meh:
 
Anna Nilsson och Luron får fjärdeplatsen och Linda blir reserv på antingen Fairnando eller Fairnet om den senare visar sig vara fit for fight igen. Frågor på det - många..
 
Måste han bestämma sig vem som blir reserv och vem som rider i laget? Jag tänker som så att han tar ut två ryttare och sen bestämmer han senare vem som ska vara vad. För att få in sina träningstävlingar då :D

I ridsportintervjun säger han väl att Fokus är för grön, så då måste det ju bli Fairnando och Luron då? Vet inte om han behöver bestämma vem som gör vad av dem nu, men reserven skulle väl inte bo i OS-byn, så senast när de landar i Rio behöver de väl veta så att de åker till rätt ställe med väskorna. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp