OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

*knapp*

Jag tänker att det kanske är vallateamet som ska få bragdguldet? :D

Bra chans imorgon också! Nelson - Richardsson - Olsson - Hellner.

Norges lag:

Eldar Rönning - Chris Jespersen - Martin Johnsrud Sundby - Petter Northug.

En rutinerad gammal räv, en snudd på debutant, en som åtminstone tagit brons och en som hittills floppat.

Fan vad det ska bli spännande imorgon!

Du skrev guld och inte guldstjärna. Och därför blev jag irriterad över den kommentaren.

Men nu har vi väl tömt den diskussionen ;)

Haag åkte inte speciellt dåligt, finskan och tyskan på hennes sträcka åkte nästan lika fort som Kalla. Haag åkte jämnt med Astid Jacobsen, fransyskan som körde om Björgen och Krista Lähtenmääki och Denise Herrman på sista..

Det var Kalla samt finskan och tyskan på 3:e som åkte extremt fort. Väldisponerat skulle jag snarare säga att våga släppa för att inte gå sig helt stum. Tror inte Lindborg eller Johansson Norgren skulle gjort en tid i paritet med de 3 snabbaste heller. De är ju knappast heller åkare som är på väg upp utan åkare i slutet på sin karriär..
Stina Nilsson knappast aktuell ännu och Hanna Eriksson var väl tänkbar men har inte gjort några distanslopp i OS.
Roligt med en genomtänkt analys! Håller med dig från början till slut! Missade i princip hela finalen, såg bara Kalla men OJ vilket lopp! (Många utropstecken nu!) ;) Jag grät av glädje och framförallt stolthet, det är så här en final ska vara!

jag blev oxå lite förvånad, trodde på lindborg, men tror det hade varit hugget som stucket vem det blev. Den enda svenska som möjligen hade varit ett bättre alternativ är ju Sofia Bleckur, och hon fick inte följa med alls..

Ja han åkte ruskigt bra, Nelson! Men vad nervös jag blev när han ramlade :nailbiting:

Alltså, jag gillar inte ens Vinter OS, men det här är ju fantastiskt!!!! :D :D :D

Så jävla skönt!! SVERIGE!!!

och Frankrike!!!! :banana:

och min favorit Legkov, vad han körde!

tråkigt att Finland föll igenom :(

(men fy fasiken för sveriges kläder, kan inte riktigt smälta dem. Inte för att jag har något emot baggy kläder a la freestyle åkare men när de dessutom är fula och ser billiga ut)

Senast ändrad:

Gött jäkla mos!

Fast inga tårar idag, det var inte spännande nog! :D

kl

Vilket jäkla lopp! Så otroligt imponerande :bow: Nelson visade verkligen att han platsar i laget :)

Är den det där meningen att det ska vara roligt? Jag förstår nog inte det roliga.

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30