OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Anna har haft ett par riktigt dåliga år.. Väldigt osympatisk kommentar. Hon tillhörde laget så varför står inte hon med i din mening "guld till..."?

Anna har haft ett par riktigt dåliga år.. Väldigt osympatisk kommentar. Hon tillhörde laget så varför står inte hon med i din mening "guld till..."?

Det funderade jag också på! Hon höll dom ju kvar på bronsplats iaf!

Jag hoppas det här ger henne kicken och motivationen att fortsätta satsa så hon kan komma tillbaka och prestera på topp, för hon har kapacitet att ta individuella medaljer, det har hon redan visat. Jag tycker Anna är en så härlig människa att lyssna på i intervjuer också :D

För att Kalla räddade hennes stora tapp och borde få dubbelt. Se det med lite glimt i ögat ;)

Haag i detta OS är slut, tycker de andra tjejerna hellre ska få chansen på kommande distanser :) Haag hade en topp för några år sedan (frågan är väl hur långt den formen hade räckt idag...) och nåt måste förändras för att hon ska hitta en sådan igen annars tycker jag man ska premiera åkare med uppåtgående trend....

Senast ändrad:

Verkligen! Visst har hon haft en motig säsong men kapaciteten finns ju!

Fast hur många såna kommentarer finns det inte redan om Haag? Jag tycker det räcker med pikar och gliringar om henne.

Hon gjorde ett okej lopp. Inte så mycket mer kanske, det håller jag med om. Jg tycker inte heller hon har så mycket mer att hämta i fortsättningen av OS. Men med tanke på hennes säsong och de senaste åren så tycker jag hon gör det jävligt bra idag. Kalla är fantastisk och henne kan man inte lovorda nog mycket, men hon vinner inte en stafett ensam. Man vinner eller faller som ett lag.

Ja och ingen är nog mer medveten om det hela än hon själv!

Fan vad härliga dom är! :D

Haha den segerintervjun! Dom är verkligen häftiga tjejerna!
Så nu ser vi fram herrarna imorgon! Tror dom kommer slåss om medaljer också!

För mig är de guldfavoriter! Men sen vet man ju inte vad ryssarna och norrmännen kan hitta på, kapacitet har de så det räcker och blir över :nailbiting:

Niyama hintade väldigt subtilt ( :angel: ) och jag tar på mig uppdraget.

På fredag inleds något av det mest fantastiska som finns, de olympiska spelen. Det är de 22:a vinterspelen och de går av stapeln i Sotji, Ryssland, 7-23 februari.
Åttioåtta länder kommer delta och det räknas med att fler än 2 500 aktiva kommer tävla. Det blir totalt 98 tävlingar i sju sporter och 15 discipliner.

Här kan vi tippa, önska, njuta, älska och sörja. (Helst inget sörjande för det är så tråkigt!)

TV-schema finner ni här.

hakka pelle ruotsin naiset

skräll i hockeyn och bragd i skidor

Fast hur många såna kommentarer finns det inte redan om Haag? Jag tycker det räcker med pikar och gliringar om henne.

Hon gjorde ett okej lopp. Inte så mycket mer kanske, det håller jag med om. Jg tycker inte heller hon har så mycket mer att hämta i fortsättningen av OS. Men med tanke på hennes säsong och de senaste åren så tycker jag hon gör det jävligt bra idag. Kalla är fantastisk och henne kan man inte lovorda nog mycket, men hon vinner inte en stafett ensam. Man vinner eller faller som ett lag.

Ja inte vet jag. O_o

Hon gjorde väl som förväntat utefter kapaciteten (inte uselt men inte bra) men inte något som skulle få en guldstjärna för uppgiften som för övriga tre som presterade Över förväntningarna. Iaf mina förväntningar ;)

Sen är hon en enormt duktig skidåkare i världsklass men eg är det väl uttagningarna (inte specifikt os utan i vc också) man blir lite irriterad på då det finns många duktiga åkare som inte får lika många chanser.

Undra hur många timmars sömn de norska vallarna kommer att få inatt?
Lär testa skidor hela natten lång skulle jag tro.

Tycker nästan lite synd om dem, lär bli nästintill hängda i Norge :crazy:

Så därför räknade du inte med henne i laget som tog guld? Makes no sense to me...

Så den irritationen tar du ut över henne?

:bow:

Tycker Haag gör det över förväntan med tanke på hur hennes senaste säsonger varit. Ja, hon tappade men hon höll bronsplatsen. Så jävla trist om hon nu ska få pikar för detta.

Ja men ge dig, tar inte ut irritationen på någon, inte så att man kokar av irritation precis heller :p är bara idrott och man själv sitter bara framför skärmen.
Tänk att jag skrev guldstjärna istället för bara guld.
Hon tog såklart guldmedalj tillsammans med de andra, men de andras prestationer var större, varav Kallas enorm, var det enda jag syftade på.

Någon annan som alltid är inspirerande är Kowa. Hon är fantastisk :bow:

och Finland, hoppades där på tredje sträckan att de skulle gå ifrån tyskland och ta guldmedaljen. Skulle varit riktigt kul efter snöpliga fjärdeplatsen igår.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur