OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

KL

Under Kallas sträcka var jag SKITFÖRBANNAD på den manlige kommentatorn som yrade om guld i förskott när hon låg så långt efter:angel::rofl:

KL

Under Kallas sträcka var jag SKITFÖRBANNAD på den manlige kommentatorn som yrade om guld i förskott när hon låg så långt efter:angel::rofl:

:rofl: jag sa till min vän när Kalla gick ut: nu kommer guldet! Var egentligen bara orolig för Ida, och när hon fixade sin sträcka så kändes medalj säkert. När Norge försvann så kändes guldet mycket troligt.

*kl*

Jag saknar ord för den där stafetten. Helt jävla otroligt! Och imorgon blir det guld igen, om de inte blir bortvallade.

Som det verkar just nu så har svenskarna stenkoll på vallat!
Hoppas det fortsätter så!

Ja och speciellt på en sådan kort sträcka som 5 km! Den där människan är gjord och stål, både fysiskt men framförallt psykiskt! Helt sjukt!

Så kände jag också: är hon mänsklig? :eek:

Det var helt fantastiskt att se. Ingen högoddsare att det vi såg ticka in var årets bragdguld.

Haag åkte inte speciellt dåligt, finskan och tyskan på hennes sträcka åkte nästan lika fort som Kalla. Haag åkte jämnt med Astid Jacobsen, fransyskan som körde om Björgen och Krista Lähtenmääki och Denise Herrman på sista..

Det var Kalla samt finskan och tyskan på 3:e som åkte extremt fort. Väldisponerat skulle jag snarare säga att våga släppa för att inte gå sig helt stum. Tror inte Lindborg eller Johansson Norgren skulle gjort en tid i paritet med de 3 snabbaste heller. De är ju knappast heller åkare som är på väg upp utan åkare i slutet på sin karriär..
Stina Nilsson knappast aktuell ännu och Hanna Eriksson var väl tänkbar men har inte gjort några distanslopp i OS.

Senast ändrad:

Jag håller med dig i din analys, Haag gjorde ett klokt lopp utifrån sina förutsättningar, hade hon gått sig stum efter två tredjedelar eller något sådant hade det kunnat bli en minuts avstånd till täten.

Håller med. Har inte jämfört sträcktider än men känns som Haag gjorde det riktigt bra med tanke på hur det har sett ut. Att hon skulle åka som Kalla var liksom inte att vänta.

Därmed inte sagt att jag inte är väldigt förvånad att det blev Haag som fick köra. Det fanns ju fler kandidater som jag hade satsat betydligt mer pengar på.

Missförstå mig rätt, jag trodde ärligt talat knappt att det fanns på kartan att Haag skulle få köra stafetten. :o Men det misstaget äter jag gärna upp! :D

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30