OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Läste på VG debatt strax efter Nelsons vurpa:
"Sverige hektet av allerede. Dette blir lett match." Höhö.

KL

Äh, det var ju inte ens spännande ;)

Åjo, när Ryssland och Legkov körde som en galning blev man ju lite orolig.

Men wow vad det går bra för längdlandslaget, helt otroligt, allt bara går vägen, de känns helt oövervinnerliga :bow::bow::bow:

Hade Norge verkligen så dåliga skidor idag?

Ja, de har ju inte de bästa skidorna helt klart men jag undrar om de är SÅ dåliga så att de kan skylla allt på det?

Hursom, jobbet som norsk vallachef känns inte som drömjobbet i dagsläget precis, kritiken är verkligen inte nådig...

Åh så underbart :love:

Tänk att de försvarade sitt OS-guld! Saknar ord över att det är Sverige som piskar motståndet, så knackig säsongen sett ut för i stort sett alla utom Charlotte (räknar alltså in både herrar och damer).

Ja, de har ju inte de bästa skidorna helt klart men jag undrar om de är SÅ dåliga så att de kan skylla allt på det?

Hursom, jobbet som norsk vallachef känns inte som drömjobbet i dagsläget precis, kritiken är verkligen inte nådig...

Jag tänker som du - är det verkligen bara skidorna som inte fungerar? Det har ju varit samma före i flera dagar, och varken damerna eller herrarna presterar som förväntat.

I alla fall ett helt fantastiskt guld idag. Vilken stabil och underbar laginsats. :love: Galet nervigt när Legkov gick som ett monster i backen, men annars kändes det väldigt tryggt och stabilt. Underbart! Är detta början på en tid i medvind för vårt fantastiska skidlandslag?

KL. Vem behöver en kung som särbehandlas pga ingenting när vi har fyra RIKTIGA kungar som är ödmjuka och bra representanter för Sverige?!?

Alltså, SÅ dåliga skidor såg de inte ut att ha idag. Igår syntes det ju att de gled betydligt sämre, men idag tyckte jag inte det var lika påtagligt.

Jag tror helt enkelt att laget gått på pumpen, sådär som det kan bli emellanåt. Som jämförelse så kan vi ju ta SAIK som haft lekstuga i SHL i år (och förra året), sen ur ingenstans förlorade de fem raka matcher och spelade uruselt (nu har de förstås lekstuga igen, nån klyftig lirare menade att SHL betyder just "Skellefteå har lekstuga").

Har stått upp till Sveriges nationalsång och tårarna har runnit!

Vet ngn tiden för herrarnas i morgon?

Åh jag börjar snyfta när man får se Södergren lämna flaggan till Hellner

Blir så less på valla-snacket från norrmännen. De provar ju sina skidor innan start.. Har de inte en mun att öppna om de tycker att skidorna är dåliga?! Nänä, lek vidare i sandlådan ni, där tar ni inga medaljer.

Blir så less på valla-snacket från norrmännen. De provar ju sina skidor innan start.. Har de inte en mun att öppna om de tycker att skidorna är dåliga?! Nänä, lek vidare i sandlådan ni, där tar ni inga medaljer.

Alltså, jag tycker synd om dom för att dom inte får till det när det är OS. Skidorna har ju uppenbarligen inte varit bra. Men idag tycker jag inte att det såg såå illa ut? Formen verkar inget vidare heller.

Jag tycker inte synd om Northug, för jag tillhör den skocken med folk som inte ser det roliga i honom utan jag tycker bara han är en fåntratt, men i övrigt är det väldigt tråkigt att både damerna och herrarna har det tungt.

Jag tycker inte synd om Northug, för jag tillhör den skocken med folk som inte ser det roliga i honom utan jag tycker bara han är en fåntratt, men i övrigt är det väldigt tråkigt att både damerna och herrarna har det tungt.

Nä, inte just Northug. Jag gillar ödmjuka idrottare och Northug är bara så jävla jobbig och fjantig. Men de norska tjejerna verkar himla gulliga.

Fast jag gillar inte hur dom går på vallarna. Svenskarna undviker nästan alltid att gnälla på dom vid motgång.

Det gör jag med, kan bara tänka mig hur hemskt det måste kännas som idrottsman att OS inte går som man vill. Dock börjar det bli lite tjatigt med att skylla ifrån sig på det hela tiden. Fast sen har ju tidningar i och för sig lätt för att överdriva saker :p

Jag tycker inte synd om honom, men jag känner verkligen med alla de andra i laget. De är stora idrottsmän och kvinnor, och det är lätt att förstå deras frustration.

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern