OS Hoppning 2024

Är det redan klart att SVT sänder?
Om ja så betalar jag hellre och hör bättre kommentator.

1 månads abonnemang kostar sällan mycket. Lätt värt för att få bra kommentatorer.

Jag håller med! Det var min första tanke när jag hörde att SVT fått OS igen. Dressyr på SVT = kassa kommentatorer!
 
Eller så ser man det som att man byter in ett ekipage som har OS-guld som bara är 3 år gammalt istället för ett ekipage som inte har nån OS-medalj?

Jag tycker inte att Charlie ser lika bra ut som han gjorde i världscupfinalen eller tidigare i år tyvärr. Jag har inte heller Peder och som en medaljkandidat individuellt i år och då hade det varit intressant att se Malin och Indie.

Henrik och Roffe ska vara kvar tycker jag. Men valet mellan Peder och Malin är svårare.
Håller inte med alls eftersom Malin aldrig tagit en individuell medalj.
 
Petronella är ju mindre kritisk? hon nämnde inte alls den dåliga ridningen för den ryttare som tappade tyglar och ryckte och slet i hästens mun. Jag ville inte titta :( Men det är klart, hon ska ju behöva umgås med folk ute på tävlingarna, så det är kanske inte så konstigt.

Jag tycker Lotta Björe är väldigt mkt bättre än Petronella.
Jag föredrar Petronella framför Lotta.

Men, jag reagerar på när Petronella säger ”lägga på benen” i trekombinationen och ryttaren verkligen sparkar hästen (med broddar) i sidorna.
 
Jag tycker inte att Peders medaljer med Allan räknas då Charlie är en annan häst som inte är av Allans kaliber. Han är inte dålig. Men han är inte Allan.
Jag tycker att det visar Peders förmåga, hellre någon som har individuella medaljer oavsett häst än någon som inte har några.

Dessutom förstår jag inte tanken med att byta ut ryttare inför den individuella tävlingen, när det inte längre handlar om ett lag.
 
Skulle vilja ha lite intervjuer med svenskarna. Såg lite kort från Roffe tidigare bara.
jag lyssnade på Henriks intervju. Han är så fokuserad på saker som inte lyckats, precis så där som alla framgångscoacher säger att man inte ska vara. Det går rätt bra för honom ändå. Märktes också att Henrik (kommentatorn) kände honom bra, när han snabbt la till att Henrik var bättre på att lyfta blicken när det gäller andra än sig själv.

Läste innan att det bara kan bli omhoppning om guldet. Och så verkar det väl bli nu?
 
Jag tycker det är logiskt.
Hade första omgången varit en tidshoppning hade det varit en annan sak.
Det är stor skillnad mellan brons och 4:e plats i ett OS.
Det klart att det är skillnad på brons och 4:a men låt tiden avgöra, precis som tiden redan var en stor faktor idag. Det är ändrat från förra OS, då var regeln att omhoppning bara görs om guldet.
Äsch, känns bara urvattnat nu när vinnaren är klar och firar, låt fokus vara där.

Uppdaterat: aha, det kanske var så denna gång också, ingen omhoppning :)
 
Jag tycker att det visar Peders förmåga, hellre någon som har individuella medaljer oavsett häst än någon som inte har några.

Dessutom förstår jag inte tanken med att byta ut ryttare inför den individuella tävlingen, när det inte längre handlar om ett lag.

Tanken är att de tre bästa för dagen ska rida det individuella. Jag tycker helt enkelt inte att Charlie ser ut att vara så bra att Peder är självskriven i det individuella.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 012
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp