Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag läser det du skriver kan jag inte mer än att hålla med, har också försökt tänka ut vad skillnaden egentligen är, men inte riktigt lyckats. Huvudet på spiken, tror jag!Försöker formulera för mig själv varför jag tycker det är så mycket mer behagligt med ft-dressyren än den vanliga. Det är ju inte sällan ”folk” gör lite narr av fälttävlansdressyren och skrattar lite (åt mig iaf) när jag uttrycker att jag tycker det är trevligare att kolla på. Typ att det beror på att det är så låg nivå så att man själv kan se sig göra det osv.
Men en grej är nog att spändheten hos vissa hästar i ft-dressyren snarare verkar komma av omgivningen/yttre faktorer och inte av ryttarens ridning och hjälper. Det tycker jag är en stor skillnad från den vanliga dressyren på hög nivå. Kanske beror det på att många ft-hästar har mer nerv, vet att terrängen väntar och ryttarna alltid måste tänka på avspänning, snarare än att ”spänna bågen” och flasha genom spänning.
Försöker formulera för mig själv varför jag tycker det är så mycket mer behagligt med ft-dressyren än den vanliga. Det är ju inte sällan ”folk” gör lite narr av fälttävlansdressyren och skrattar lite (åt mig iaf) när jag uttrycker att jag tycker det är trevligare att kolla på. Typ att det beror på att det är så låg nivå så att man själv kan se sig göra det osv.
Men en grej är nog att spändheten hos vissa hästar i ft-dressyren snarare verkar komma av omgivningen/yttre faktorer och inte av ryttarens ridning och hjälper. Det tycker jag är en stor skillnad från den vanliga dressyren på hög nivå. Kanske beror det på att många ft-hästar har mer nerv, vet att terrängen väntar och ryttarna alltid måste tänka på avspänning, snarare än att ”spänna bågen” och flasha genom spänning.
Jag har laddat ner Max-appen på tvn. Går att casta från mobilen också.På TV:n? Vi ser vårt Allente-abonnemang via en box. Får de mannen logga in på Allente (det gör han med BankID) och lägga till mig så jag kan ladda ner på datorn kanske.
För den som är intresserad har den polska Jard Windwurf till farfar.
Och längre bak Dar es Salam xx så den är släkt med min egen hästFör den som är intresserad har den polska Jard Windwurf till farfar.