OS- Fälttävlan

På Ridsport är det 53 startande, på OS startlista är det 60, är det för att de individuella är med på OS lista, eller har de inte räknat bort de som inte gick igenom imorse?
 
På Ridsport är det 53 startande, på OS startlista är det 60, är det för att de individuella är med på OS lista, eller har de inte räknat bort de som inte gick igenom imorse?
Jag vet inte hundra men jag räknar med att startlistorna på OS-sidan stämmer. De publicerades väl inte innan besiktningen så de borde vara korrekta.
 
Japan verkar var borta från medaljchans. Två av deras hästar skickades till holdning box varav en sedan inte visades igen (Cekatinka). Så nu går reserven in och det verkar ge 20 straff om jag förstod det rätt.

Även Australien, Irland och Brasilien sätter in sina reserver till banhoppningen.

Om det bara är 20 straff för att sätta in reserv så ligger väl Japan fortfarande före Sverige?
 
Nu är det ju inga "toppekipage" än men nog kommer banhoppningen ge utslag... Kommer va spännande in i det sista !
 
Om man tittar på kanal 5 börjar inte hoppningen förrän kl 13, stämmer det? På Ridsport står det 11, men det visas bordtennis där nu.
 
Britterna som jag återigen lyckas lyssna på säger att det är 200 i straff för att ta in reserv.

Inget lagg än idag, hoppas innerligt det håller i sig!
 
Britterna som jag återigen lyckas lyssna på säger att det är 200 i straff för att ta in reserv.

Nja jag tror det är 200straff för uteslutning i terrängen, men bara 20 för att byta in reserv. Så Tyskland har fått 200 för att CW blev utesluten, men han rider fortfarande hoppningen som lagryttare så inga extra straff.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det svenska fälttävlanslaget – med Frida Andersén, Sofia Sjöborg och Louise Romeike – slutade sexa på OS i Paris i juli. Nu flyttas...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar. Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP Sara -...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
18 405
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Frida Anderséns är tillsammans med hästen Box Cayenne, utvald till ridsportförbundets talanggrupp för svensk fälttävlan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp