OS- Fälttävlan

Är det första gången som ett icke västerländskt land vinner medalj i fälttävlan? Räknar in Europa, USA , Kanada, NZ och Australien i västerländska.

Det är första gången sedan 1980 som någon annan än Australien, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Nya Zeeland eller USA vinner lagmedalj.

Det är Japans första medalj i fälttävlan någonsin men vet inte om något annat land däromkring tagit innan 1980.
 
Jag har bara jäkligt svårt att ladda om till dressyr dressyren nu. Vill behålla denna positiva känsla med glada hästar som tar sina ryttare till hindren och vet exakt att dom ska mellan flaggorna ( helst) samarbetet.

Sen finns det idioter även i ft givetvis

Jag hoppas bara dressyrryttarna fått ett rejält wake up call nu för jag orkar fan inte se fler ledsna hästar med öppna munnar med blå tungor och skum och svett och svällande ögonglobar och botoxsvansar och ryttare som.ligger baklänges och drar.

Nu lämnar vi ft ryttare över till dressyren och hoppas ni får ett lika lyckat OS som vi haft utan större skandaler!
💯
Väl rutet :heart
 
Var tvungen att kolla min egen fråga. Ind. har en Argentinare och en Sovjet tagit medalj och i lag har Mexiko två medaljer och Sovjet en. Två av lagmedaljerna togs förvisso i Moskva 1980 när en stor del av västvärlden bojkottade OS.
Så nej inte första gången som icke västerländskt, men ändock strongt av Japan att slå sig in i ligan.

Fler fun facts Italien och Polen tog en del medaljer i tidernas begynnelse.
 
Det är första gången sedan 1980 som någon annan än Australien, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Nya Zeeland eller USA vinner lagmedalj.

Det är Japans första medalj i fälttävlan någonsin men vet inte om något annat land däromkring tagit innan 1980.

Varför just 1980? Var det då alternativ OS hölls?
 
Jag har bara jäkligt svårt att ladda om till dressyr dressyren nu. Vill behålla denna positiva känsla med glada hästar som tar sina ryttare till hindren och vet exakt att dom ska mellan flaggorna ( helst) samarbetet.

Sen finns det idioter även i ft givetvis

Jag hoppas bara dressyrryttarna fått ett rejält wake up call nu för jag orkar fan inte se fler ledsna hästar med öppna munnar med blå tungor och skum och svett och svällande ögonglobar och botoxsvansar och ryttare som.ligger baklänges och drar.

Nu lämnar vi ft ryttare över till dressyren och hoppas ni får ett lika lyckat OS som vi haft utan större skandaler!
Om ft hade varit lika hårt bevakat som dressyren är hade iofs rollkurbilderna skapat lite mer (välbefogad) skandal än det nu blev. En varning för att rida rollkur under OS känns ju rätt lamt.

(Med det sagt hoppas jag såklart också på wake-up och rensning inom dressyren)
 
Hmm, kanske en fransk chokladkaka istället? Verkar som allt finns här. Kan man ha i matlaggningsgrädde istället för vispgrädde i glasyren?
 
Om ft hade varit lika hårt bevakat som dressyren är hade iofs rollkurbilderna skapat lite mer (välbefogad) skandal än det nu blev. En varning för att rida rollkur under OS känns ju rätt lamt.

(Med det sagt hoppas jag såklart också på wake-up och rensning inom dressyren)

Fast stewards är mkt hårdare i ft än dressyren. Det är bara att titta på.antalet gula kort som delas ut.

Dressyren har typ 3 på 20 år och fälttävlan har väl 20 i månaden.

Sen har vi väl inte så många rollkurare iof
Men jag har aldrig sett en dressyrryttare få gult kort för det. Men hade inte PETA eller Epona eller vem det nu var som skickade bilder hade han inte fått någon varning.
 
Shenae Lowings, Australiens reserv som kom in till banhoppningen, köpte sin fina häst (Bold Venture) för bara 1000 australienska dollar, alltså dryga 7000kr, direkt från galoppbanan om jag inte minns fel. Australien hade också ett annat ekipage med en före detta galoppör på sin shortlist inför OS, kul tycker jag som fullblodsnörd. :D
 
@sthu @Mia_R @Hoarfrost @Fjordfrälst

Tack så mycket! Inte för att min födelsedag är mycket att fira numera ;) . Iaf var det en trevlig födelsedag med syskon och syskonbarn och den äldre generationen. Grillade på bryggan igen och jag gjorde en fransk chokladtårta, tyvärr blev inte chokladen fin och glansig som på Great British Bakeoff. Vet inte vad jag gjorde för fel. Den smakade dock gott, mycket chokladig och mäktig. Åts med hallon och vispgrädde.

Hemma med katten. Kul att vara med familjen, men gudars så skönt att stänga dörren bakom sig och det är tyst (och städat!) och det är enbart jag och katten. Hon trivs som fisken i vattnet på landet. Stora ytor, gräs som betas när hon leker ko. Och min pappas labbe. Bästa kompisen förutom när hon blir nosad i baken och då kan hon höja en tass och stirra ner Misty.

Så här såg jag ut på fötterna efter tre dagar på landet (obs ej smuts)

20240730_220951.jpg
 
@sthu @Mia_R @Hoarfrost @Fjordfrälst

Tack så mycket! Inte för att min födelsedag är mycket att fira numera ;) . Iaf var det en trevlig födelsedag med syskon och syskonbarn och den äldre generationen. Grillade på bryggan igen och jag gjorde en fransk chokladtårta, tyvärr blev inte chokladen fin och glansig som på Great British Bakeoff. Vet inte vad jag gjorde för fel. Den smakade dock gott, mycket chokladig och mäktig. Åts med hallon och vispgrädde.

Hemma med katten. Kul att vara med familjen, men gudars så skönt att stänga dörren bakom sig och det är tyst (och städat!) och det är enbart jag och katten. Hon trivs som fisken i vattnet på landet. Stora ytor, gräs som betas när hon leker ko. Och min pappas labbe. Bästa kompisen förutom när hon blir nosad i baken och då kan hon höja en tass och stirra ner Misty.

Så här såg jag ut på fötterna efter tre dagar på landet (obs ej smuts)

Visa bifogad fil 150410
Inte mycket att fira numera? 🤔 Man får väl fira att man fått leva ett år till 😄❤️

Haha rolig bränna 😂
 
@sthu @Mia_R @Hoarfrost @Fjordfrälst

Tack så mycket! Inte för att min födelsedag är mycket att fira numera ;) . Iaf var det en trevlig födelsedag med syskon och syskonbarn och den äldre generationen. Grillade på bryggan igen och jag gjorde en fransk chokladtårta, tyvärr blev inte chokladen fin och glansig som på Great British Bakeoff. Vet inte vad jag gjorde för fel. Den smakade dock gott, mycket chokladig och mäktig. Åts med hallon och vispgrädde.

Hemma med katten. Kul att vara med familjen, men gudars så skönt att stänga dörren bakom sig och det är tyst (och städat!) och det är enbart jag och katten. Hon trivs som fisken i vattnet på landet. Stora ytor, gräs som betas när hon leker ko. Och min pappas labbe. Bästa kompisen förutom när hon blir nosad i baken och då kan hon höja en tass och stirra ner Misty.

Så här såg jag ut på fötterna efter tre dagar på landet (obs ej smuts)

Visa bifogad fil 150410
Fast fel tråd nu va? 🫡🤪
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det svenska fälttävlanslaget – med Frida Andersén, Sofia Sjöborg och Louise Romeike – slutade sexa på OS i Paris i juli. Nu flyttas...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar. Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP Sara -...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
18 377
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Frida Anderséns är tillsammans med hästen Box Cayenne, utvald till ridsportförbundets talanggrupp för svensk fälttävlan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp