OS- Fälttävlan

Britterna som jag återigen lyckas lyssna på säger att det är 200 i straff för att ta in reserv.

Inget lagg än idag, hoppas innerligt det håller i sig!
200 straff om man tar in en reserv där ordinarie inte genomfört terrängen, som ex. i Tysklands fall. 20 straff om du byter in reserv för ryttare som genomförde terrängen, gäller ex. Japan och Irland.
 
Försökte se från början eftersom jag varit i stallet men då laggar det bara på Max, men hörde Gretzer sägs att det var plockepinn i början så kanske ändå inte missade något…
 
Britterna jag lyssnar på är massiva Shane Rose-fans och det är verkligen rätt fantastiskt att han satt i rullstol i början av året!

Nu är det inslag om HvE! Blir sååå rörd😭!! Vill verkligen att han får vinna individuella guldet!
 
Senast ändrad:
Är väldigt imponerad av japanen, Tamako (omg garanterat fel namn🙈). Jättefina rundor både i terrängen och hoppningen.
 
Varför får lagen straff för att byta in reserver? Är tanken att man inte ska rida hästarna för hårt i terrängen för att man tänker att man ändå har en reserv att byta in? Eller finns annat motiv?
 
Varför får lagen straff för att byta in reserver? Är tanken att man inte ska rida hästarna för hårt i terrängen för att man tänker att man ändå har en reserv att byta in? Eller finns annat motiv?

Det är alltid lättare att hoppa en bana på en häst som inte gått terräng dagen innan. Och tanken är ju att alla ekipage ska klara av alla 3 moment.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det svenska fälttävlanslaget – med Frida Andersén, Sofia Sjöborg och Louise Romeike – slutade sexa på OS i Paris i juli. Nu flyttas...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar. Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP Sara -...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
18 403
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Frida Anderséns är tillsammans med hästen Box Cayenne, utvald till ridsportförbundets talanggrupp för svensk fälttävlan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp