OS- Fälttävlan

Trevlig terräng dag för ett OS.
Vet inte vad ni mer insatta säger om huruvida det var nog utmanande men som åskådare var det trevligt att titta på. Himla roligt att de kan hålla till ”inne i staden” och fina hinder, väldigt bra med kameror som kan följa ryttarna så man hinner se lite ridning mellan hinder och ryttares ansiktsuttryck osv.

Trist för tysken som fällde sitt lag med en dålig runda, men det ÄR som åskådare lätt att följa och spännande med bara tre ryttare och att alla resultat räknas.
 
Trevlig terräng dag för ett OS.
Vet inte vad ni mer insatta säger om huruvida det var nog utmanande men som åskådare var det trevligt att titta på. Himla roligt att de kan hålla till ”inne i staden” och fina hinder, väldigt bra med kameror som kan följa ryttarna så man hinner se lite ridning mellan hinder och ryttares ansiktsuttryck osv.

Trist för tysken som fällde sitt lag med en dålig runda, men det ÄR som åskådare lätt att följa och spännande med bara tre ryttare och att alla resultat räknas.
I början tänkte jag att terrängen inte var tillräckligt utmanande men det var förmodligen så säkra ekipage i början. Nu känns det som att det var ganska lagom, tiden var inte helt lätt att klara, en del hinderfel och inga väldigt dramatiska avfallningar. Det hände ändå en hel del i resultatlistan! Har inte kollat statistik på hur många dubbelnollor men spontant känns det som ett lagom antal.
 
Trevlig terräng dag för ett OS.
Vet inte vad ni mer insatta säger om huruvida det var nog utmanande men som åskådare var det trevligt att titta på. Himla roligt att de kan hålla till ”inne i staden” och fina hinder, väldigt bra med kameror som kan följa ryttarna så man hinner se lite ridning mellan hinder och ryttares ansiktsuttryck osv.

Trist för tysken som fällde sitt lag med en dålig runda, men det ÄR som åskådare lätt att följa och spännande med bara tre ryttare och att alla resultat räknas.

Med facit i hand måste man ju säga att det var det. En bra dag för fälttävlan helt enkelt. Inga större incidenter. Inga trötta hästar att tala om. Det är OS , det bara får inte hända något allvarligt.
 
Minns terrängen i Tokyo som betydligt stökigare. Följde inte hela, så kan ha varit en slump under tiden jag tittade kanske. Men minns att det var mycket som hände då, avramlingar, oföljsam ridning osv.
Helt annat idag.
 
Både Sverige och England har tydligen lämnat in protester mot "flaggpoängen". Tror ni dem kommer komma någon väg med protesterna?
 
Både Sverige och England har tydligen lämnat in protester mot "flaggpoängen". Tror ni dem kommer komma någon väg med protesterna?

Är inte jättehoppfull om Saras, eftersom hennes kom upp såpass sent efter har hade de nog hunnit kolla en gång extra på det redan. Ros såg jag knappt, men det var ju väldigt dålig vinkel att se på det hindret i sändningen. Men Nya Zeeländarens blev ju borttaget och den såg man ju framifrån, där tyckte jag nog han var utanför, men uppenbarligen inte.
 
Någon som har resultat och ställning inför imorgon?

Har tittat nu i efterhand. Sändningen började bra med sen laggade det nåt sinnessjukt mer och mer. Lite tråkigt att svenska ryttarna red så nära britterna för fick inte se lika mycket av ritterna. Jag hamnade dessutom i en brittisk stream, men tyckte de var trevliga att lyssna på!
 
Synd man inte fick se lite mer av de svenska ryttarna men Louises resultat talar ju för att det var en fin ritt! :) Tycker överlag det har varit väldigt fin ridning och bra kommentarer! Kul att se och mycket publik som ger härlig stämning! Parken är fin också. Bra dag för fälttävlan som flera varit inne på i tråden.
 
Någon som har resultat och ställning inför imorgon?

Har tittat nu i efterhand. Sändningen började bra med sen laggade det nåt sinnessjukt mer och mer. Lite tråkigt att svenska ryttarna red så nära britterna för fick inte se lika mycket av ritterna. Jag hamnade dessutom i en brittisk stream, men tyckte de var trevliga att lyssna på!
Jag gissar att startlistorna kommer här efter besiktningen imorgon bitti: https://olympics.com/en/paris-2024/results/equestrian/eventing/jump000100--

Edit: resultat inför imorgon var det ju du frågade efter :laugh:
Här: https://olympics.com/en/paris-2024/results/equestrian/eventing/xc--000100--
 
Senast ändrad:
Någon som har resultat och ställning inför imorgon?

Har tittat nu i efterhand. Sändningen började bra med sen laggade det nåt sinnessjukt mer och mer. Lite tråkigt att svenska ryttarna red så nära britterna för fick inte se lika mycket av ritterna. Jag hamnade dessutom i en brittisk stream, men tyckte de var trevliga att lyssna på!


Trist att du hade så mycket lagg jag hade inget lagg alls men det kanske berodde på att jag kollade i efterhand.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det svenska fälttävlanslaget – med Frida Andersén, Sofia Sjöborg och Louise Romeike – slutade sexa på OS i Paris i juli. Nu flyttas...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar. Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP Sara -...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
18 405
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Frida Anderséns är tillsammans med hästen Box Cayenne, utvald till ridsportförbundets talanggrupp för svensk fälttävlan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp