OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Nu har startlistorna kommit.
Finns på Eurodressage och på london2012.com

Sverige blir lag 7 och kommer starta efter USA.
Minna rider dag 1 och Tinne och Patrik dag 2.

Heja heja!

Haha ja den kommentaren var kanske inte den bästa. Men tänk själv att sitta och bubbla i fleera timmar, tillslut slinker det nog ut något ogenomtänkt (och visst hade det varit finare med vit tejp...).

Gillar inte heller Byström. Varken som idrottare eller kommentator. :p

Hoppas vi får se riktigt fina ritter på hästar som inte är för spooky och att det inte blir några skandaler ala blå tunga eller blodiga sidor. :)
Varför gnäller ni på Byström?

Jag är evigt tacksam för att slippa Svanlund:banana:

Trodde också att jag skulle kunna se SVT-play i mobilen men tyvärr går inte det eftersom den inte kör flash. Blev till att använda resultatappen istället.

Trodde också att jag skulle kunna se SVT-play i mobilen men tyvärr går inte det eftersom den inte kör flash. Blev till att använda resultatappen istället.

Har du iPhone? Trist oavsett :crazy:

Med iPhone funkar det nu även direkt i webläsaren när de inte kör med flash (finns även en app).

Men jag är också nyfiken vad du har för smartphone som inte klarar av SVT Play? Känns mer som du får upp fel filformat på något sätt.

och jag har en iPhone3 och den klarar också SVT play fint, bara jag är nånstans där uppkopplingen är ok då förstås :)

Jag lyssnar hellre på någon som uppenbart inte har kunskapen än någon som besitter kunskap men inte delar med sig av den. Alternativt hävdar sig besitta kunskap men visar det inte.

Det blir ju skitskonstigt när en expertkommentator lovordar varenda ritt och inte säger något kritiskt alls, och så skiljer det 10-15% på resultaten.

Men jag vill hoppas o tro att det blir skillnad nu när ngn som kan en hel del om hästar är med i dialogen.

Sen har vi det igen. Har ngn utryckt sitt missnöje med Byström?
Hur ska de veta? Hon är ju sakkunnig, men lite mesig kanske.

Sony Ericsson Xperia X10 mini, så det syns väl inte så mycket i alla fall om det till äventyrs skulle fungera. Valde telefonen just för storleken (litenheten) men då var det ju för att få en telefon och inte en TV...

Men jag vill hoppas o tro att det blir skillnad nu när ngn som kan en hel del om hästar är med i dialogen.

Sen har vi det igen. Har ngn utryckt sitt missnöje med Byström?
Hur ska de veta? Hon är ju sakkunnig, men lite mesig kanske.

Ja där sa du ett sant ord, det har inte jag i alla fall. Trots att jag anser att hon borde bytas ut till någon som mera vågar vara sej själv och tycka saker, så som nu i fälttävlan, Victoria C var superbra!

Jaså vem då?

Gunilla var på en "sämre" ryttare under WC - finalen vars häst gapade och klagade på grundform och att han borde hem och träna men när Adelindes häst Parzival uppvisade exakt samma fel så sa hon att ja men den hästen är så bra ändå så det gör inget :confused:

Är det då ett grundfel eller inte? Hur ska oinvigda kunna veta att mesproppen vänder kappan efter vinden? Tycker Byström visar tydligt hur hela dressyrsporten är uppbyggd dvs det beror på VEM som rider.. inte ett skit objektivt! Tycker hon är totalt värdelös.. in med någon rivig som fan vågar säga ifrån. Finns det några sådana dressyryttare överhuvudtaget i Sverige?

Kl

Jag kan hänga upp mig på Byström för att hon säger "absolut" så ofta som kommentar till den hon bisitter med.

Det brukar vara ett antal ggr/ritt så efter ett tag blir det rätt tjatigt.

Jag gillade verkligen Carlebäck och tycker Björe är toppen hon med.

Det ska vara någon som både är kunnig, bitsk, ödmjuk och rättvis.

Jaså vem då?

Gunilla var på en "sämre" ryttare under WC - finalen vars häst gapade och klagade på grundform och att han borde hem och träna men när Adelindes häst Parzival uppvisade exakt samma fel så sa hon att ja men den hästen är så bra ändå så det gör inget :confused:

Är det då ett grundfel eller inte? Hur ska oinvigda kunna veta att mesproppen vänder kappan efter vinden? Tycker Byström visar tydligt hur hela dressyrsporten är uppbyggd dvs det beror på VEM som rider.. inte ett skit objektivt! Tycker hon är totalt värdelös.. in med någon rivig som fan vågar säga ifrån. Finns det några sådana dressyryttare överhuvudtaget i Sverige?
Sätt in ngn hopp eller FT-ryttare som anser att ingen kan rida:p

Ärligt talat skulle nog Kyra vara ngt att prova. Tror hon har de kriterier som Mimus la fram.

Vad heter hon som var med V K? Tror ändå att det blir skillnad.

Veronica som kommenterar gymnastiken sa idag inte - HerreGud en enda gång, till skillnad från igår.. Man är nog inte medveten om när man blir engagerad o uppspelt- vilket jag förvisso inte tror att Gunilla kan bli:angel:

Jag förstår att du inte menade så, men jag tycker det här låter väldigt illa...

Äsch det är väl knappast någon hemlighet att många ridsportare inte gillade honom som kommentator till "våra" grenar. Dock har jag hört att många oinvigda tyckte han var bra eftersom de fick allt förklarat... jag undrar fortfarande vad folk skulle tycka omfotboll, hockey osv kommenterades på samma vis som Svanlund kommenterade dressyr. :angel:

Jag är också glad att någon annan kommenterar nu, därmed är jag givetvis inte glad att han gick bort.

Jag hade som sagt gärna sett Ulla Håkansson eller Lussan som expertkommentator, men Kyra hade funkat bra det med :p

Man är nog inte medveten om när man blir engagerad o uppspelt- vilket jag förvisso inte tror att Gunilla kan bli:angel:

:rofl:

Jag har för mig att Elisabeth Lundholm satt som kommentator vid någon dressyrtävling för några år sedan och hon var kanon!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka