OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Varför det? Hör väl lika mycket hemma här tycker jag.

Fast den här tråden handlar ju om OS-dressyren, så jag håller med om att det kanske är lämpligt att hålla till i nån av dessa OS-trådar:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1158219
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1158367

On Topic:
Är det nån som har inside-info om de svenska hästarna? Hur har de tagit flytten in på området, ser allt bra inför besiktningen? Några senaste nyheter att rapportera?

Är det nån som har inside-info om de svenska hästarna? Hur har de tagit flytten in på området, ser allt bra inför besiktningen? Några senaste nyheter att rapportera?

Jag har mest bara sett uppdateringar på Facebook från gänget kring Anton, men det ser ut och låter väldigt bra.

Instämmer i dina frågor och undrar vidare om det finns någon startlista än? Jag hittar ingen på den officiella OS-sidan...

Fy fan vad tyskarna rider bra! det är säkert, det är professionellt helt enkelt ett nöje att titta på!

Ja Sandra och Michi Ljung rundor var ju bara :love::love::love:

Det är en HELT annan klass på tyskarnas ridning en annan säkerhet helt enkelt!
Men Sara vad säger man!! Hoppas hon förstår att hon vunnit ett OS-silver och inte förlorat guldet, äsch det gör hon inom ett par dagar även om det säkert hugger i hjärtat precis nu! Sara är ju en GRYM tävlingsmänniska!

veterinärbesiktningen är väl först i morrn och efter den skulle jag gissa att startlistorna kommer upp!

Dressyren är väl tråk-mes-meningslösa Gunilla Byström som aldrig vågar ha en åsikt om någon "lite bättre" ryttare än att det är braaa, eller för framtiden, dressyren hade behövt en rivigare kommentator, blir så jäkla tråkigt att lyssna på henne :cool:
Heder åt Viktoria där som vågade ryta till när det inte såg bra ut! ÄVEN när världstjärnorna red som Mary King och Lucinda Fredricks

Hoppningen är väl Lotta Björe

Ja vilken klasskillnad på ryttare..Var väldigt imponerad av Sandra och vilken häst sen!!

Sara red också väldigt fint, även om det inte var samma fröjd att se eftersom man hoppade upp o ner i soffan och nästan gjorde så man fick en hjärtattack :D

Håller med. Byström är för mesig. Värst är hon ändå på de svenska ryttarna. Vågar ju inte säga om något är dåligt. Blir ju helt snedvridet om hon sitter och säger att allt är bra när folk som inte kan dressyr kollar och sen får ryttarna kassa poäng. Hur ska folk som inte är insatta i sporten lära sig då?

Tyckte Victoria var bra, även fast hon sa fel land lite då och då :D , men hon som satt med henne...... herregud!
- den hästen har svart tejp på nosen och den är vit....
ehhhhhhhh okej.

Varför det? Hör väl lika mycket hemma här tycker jag.

Tja, när jag skapade tråden var jag ute efter diskussioner om, kring, inför DRESSYR-OS. Vill man diskutera tv-tider eller fälttävlan kan man skapa en tråd på fälttävlan och diskutera tv-tider i tråden på Gnägg.

Så nej, jag tycker inte det hör hemma här.

Ja vilken klasskillnad på ryttare..Var väldigt imponerad av Sandra och vilken häst sen!!

Sara red också väldigt fint, även om det inte var samma fröjd att se eftersom man hoppade upp o ner i soffan och nästan gjorde så man fick en hjärtattack :D

Ja eller hur?? Men sen efteråt tänkte jag att hon rider ju lika bra och lika snyggt som de de tyska ryttarna, vilken otroligt duktig tjej:banana::banana:

Hon hade verkligen varit värd guldet!:bow:

Tja, när jag skapade tråden var jag ute efter diskussioner om, kring, inför DRESSYR-OS. Vill man diskutera tv-tider eller fälttävlan kan man skapa en tråd på fälttävlan och diskutera tv-tider i tråden på Gnägg.

Så nej, jag tycker inte det hör hemma här.

Åh sorry jag missade att trådskapare = moderator :)

Åh sorry jag missade att trådskapare = moderator :)

Nej det betyder knappast att jag är moderator. Men när jag skapar en tråd om ett visst ämne så förutsätter jag att det är det ämnet som diskuteras. Det ligger väl i sakens natur. Och eftersom du inte verkade fatta det skrev jag det tydligt.

Och för att hålla sig till ämnet har Eurodressage en väldigt gullig artikel om Anabel Balkenhol som kvalat individuellt med Dablino (också en Donnerhall-ättling:)). http://www.eurodressage.com/equestrian/2012/07/31/germans-calm-comp

Haha ja den kommentaren var kanske inte den bästa. Men tänk själv att sitta och bubbla i fleera timmar, tillslut slinker det nog ut något ogenomtänkt (och visst hade det varit finare med vit tejp...).

Gillar inte heller Byström. Varken som idrottare eller kommentator. :p

Hoppas vi får se riktigt fina ritter på hästar som inte är för spooky och att det inte blir några skandaler ala blå tunga eller blodiga sidor. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka