OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Nu har de ändrat så sändningarna börjar 11:30 på Kunskapskanalen, sedan fortsätter sändningen på SVT1 från 12:00 och framåt.

Som sagt, härligt att de ändrat sig!

Knapplån
För den som inte har möjlighet att titta men ändå vill följa resultatet finns det en app. London 2012 resaults. Jag använde den som bilpassagerare igår och fick i alla fall veta hur ryttarna och lagen placerade sig eftersom.

*kl*

Tycker SVT för oförtjänt med skit nu faktiskt under OS. De har hela tiden sagt att tablåerna kan komma att ändras beroende på hur det går för svenskarna. Jag är jätteglad att man iallafall kan se det live på webben. ALLA ridsportsgrenar. Det är mer än för vissa andra sporter faktiskt. Det är OS och 302 grenar som ska visas....

Tycker tyvärr att vissa hästmänniskor är helt rabiata med det här med tvsändningarna. Ridsport är som sagt inte enda grenen.....

Ärligt talat...håller inte med alls.

Ja dom har gett efter för opinionen. Bra! Men visst det finns 302 grenar men hur många aktiva utövare i varje av dom? Proportionerna har varit totalt uppåt väggarna vad gäller hur mycket som visas av vissa sporter som bara ett fåtal ägnar sej åt eller faktiskt är intresserade av.

Ridsporten är stor jämfört med mycket annat och DET har inte avspeglats i sändningarna tidigare år, och du tror väl inte att grabbarna på tv-sporten själva kom på den ändringen, eller?

skitsamma vem som kom på det och varför det ändrades - nu har vi ju fått mer sändningstid! För min del spelar det då rakt ingen roll varför, jag är bara glad att jag får se det på TV :)

Och det är banne mig det första OS de visar ALLT och inte bara ett kort sammandrag i sena sändningen vid 22 eller en vecka senare heller.

Läser man på fb så får de mycket beröm nu när de har ändrat!

Visst har de sagt att de kunde ändra men att inte ens planera att visa RGB som är
en av få medaljörer från Peking är skamligt!

Fast de har ju sen länge tänkt visa dessa i "riktig" tv:
Måndag 6 augusti 15:00-17:55 Kunskapskanalen - hoppning nationshoppning omg 2
Onsdag 8 augusti 15:45-17:00 SVT1 - hoppning Final omg B

Så hur får du det till att de inte har planerat att visa RGB?

Ja dom har gett efter för opinionen. Bra! Men visst det finns 302 grenar men hur många aktiva utövare i varje av dom? Proportionerna har varit totalt uppåt väggarna vad gäller hur mycket som visas av vissa sporter som bara ett fåtal ägnar sej åt eller faktiskt är intresserade av.

Ridsporten är stor jämfört med mycket annat och DET har inte avspeglats i sändningarna tidigare år, och du tror väl inte att grabbarna på tv-sporten själva kom på den ändringen, eller?

Här hade jag velat ha en "gilla" knapp men jag gör såhär istället:

:bow::bow::bow:

Jag är övertygad om att de lyssnar OM!!! vi uttrycker kritik överhuvudtaget o inte bara nöjer oss.

Nu fick man se FT hela EM- kvällen:bow::banana:

när jag skrev till SVT tog jag upp att Lasse Anrell hade blivit förvånad över att Ridsporten var så stor.
De har inte en susning om de inte blir upplysta. Tysta små muskvinnor:angel:

Äh. Vi KAN vi med!:bow:

Senast ändrad:

Mig veterligen har man alltid kunnat se ridsporten live under OS. Har alla finaler inspelade på band så det är inget jag drömt.

Ja ridsporten är stor men lik förbannat så är det fler tittare när Sverige spelar handboll, fotboll och simmar. Det som har mest publik är det som måste visas på TV.

Jag skrev redan tidigt i tråden att SVT hade svarat mig att de kunde bli ändringar i tablån men då var det ingen som läste det tydligen. Det skrev jag t.o.m innan FT ens började så att SVT vänt kappan efter vinden för att nån liten bloggare skrivit om det och några har skickat in lite arga mail är ju en lögn.

Jag följer i princip alla sporter under OS, t.ex kollar jag bågskytte nu, och det är fler än jag som just nu är irriterade på att de inte visar skeetkvalet ens på webben när 2 svenskar just nu skjuter.... så det är inte bara ridsporten som drabbas.

Men skitsamma vi är ju alla glada att ridsporten visas.

precis, det är väl egentligen "bara" dagens hoppning och küren som är till-lagd, de andra sändningarna har varit planerade sedan innan.

Jag hade gärna sett modern femkamp, skyttet, och en massa annat också men de kan ju inte visa ALLT.

Tack för tipset! Jag börjar jobba 14 idag så jag missar upplösningen i laghoppningen och hela individuella. Sen har jag för lite surf kvar för att kolla på sändningen när möjlighet ges. Typiskt eftersom jag får mer surf i mobilen imorgon.. :p

Nu är det verkligen över hundra år sen jag jobbade nära en sportredaktion på tv men jag kan säga att Anrells kommentar gör att jag undrar hur mycket som ändrats....

Det där med tittarsiffror verkar åt båda hållen. Det man sänder vänjer vi oss vid att se och tycker att det "ska" vara med och det som inte sänds verkar mindre viktigt. Vi styrs av utbudet.

Ja vi brukar få se lite finaler men överlag är det dåligt med bevakning av stora hästtävlingar jämfört med annat.

Men strunt samma: Jag håller med om att vi är glada nu! :D :banana:

Här i tyskland får man då inte se någon hoppning nu =( kanske kommer det lite i em...

Och svt är spärrat för sverige så där blir det inget heller =(

och bara för att jag bestämde mig för att gnälla så har de precis bestämmt sig för att sända det ;) hehe ;)

*kl*

Kan ni inte ta ridsportens vara eller ickevara i en annan tråd? Finns på gnägg.

Fy fan vad tyskarna rider bra! det är säkert, det är professionellt helt enkelt ett nöje att titta på!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka