OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Fast nu blandar du nog ihop tiderna!
Sändingen börjar 5 min innan första start 11.55 svensk tid, 10.55 engelsk tid.

Doooh ni har ju rätt! Jag kollade ju starttiderna på london2012. Shit vad tom i planeten man kan vara. :eek:

Nu ångrar jag verkligen att jag tog på mig ett extra jobbpass som börjar 15, trodde ju att jag bara skulle missa några få. :(

Det är väl relativt nytt, har diskuterats här bland annat. Holländska knoppar kallas det, eller är jag ute o snurrar nu? Ni som kan lite mer? :o :D

Åhå! Din fråga kom med i TV! :D

fast... kanske inte så mycket till svar ;)

Fniss ja!

Och nej, men det lät som hon svarar till någon som har noll koll typ och det är ju bra IOF men det hade varit intressant med ett lite mer ingående svar. Inte bara det är en smaksak, det fattar ju jag också.
När började dom med det där och vem satte trenden typ.

På "min" tid i den "vanliga ridsportvärlden" hade ingen knoppat sådär iaf! :D

Det är väl relativt nytt, har diskuterats här bland annat. Holländska knoppar kallas det, eller är jag ute o snurrar nu? Ni som kan lite mer? :o :D

Aha! Ja nästa ekipage har det också ser jag. Jag gillar nog dom klasiska hårda små knopparna bättre...

*kl*

Denna svenskfödda skimmeln var ju himla söt! Inga supergångarter kanske? Men den ser så himla glad o positiv ut! :love:

*kl*

Fan vad de snackar sönder varenda ritt. Jag skiter i poängen på varje moment..... säg bara poängen om något var sjukt bra eller dåligt.

Jag är inget jättefan av Byström men jag gillar att den andra kommentatorn (som jag inte vet vem det är) tvingar henne att vara mer utförlig. Visst blir det basis nivå men tex min sambo som tvingas att titta i land uppskattar det mycket mer. Det är ju fler än vi nördar som tittar och ska förstå ;)

Jag tycker det är helt ok att de förklarar och kommenterar basic! Bättre det så att fler än vi nördar kanske kan tänka sig att titta och kan förstå lite vad som händer. Ja "stänger av " kommenterandet ganska ofta och tittar bara. (Ljudet på fortfarande men lyssnar inte på vad de säger)

Lite trist svar på frågan: "Kan de inte bara spänna den lite lösare då?" (syftar på nosgrimman) Svaret: "Hon vill nog förhindra att hästen gapar"

:crazy:

Hon klagade ju på skimmeln som gapade så det ska bli intressant vad hon säger om Parzival sen.....

Jo, men det är ju inte ovanlgit att det är just därför den späns hårt?

Nästa ryttare efter spanjoren är Hester.

Jo, men det är ju inte ovanlgit att det är just därför den späns hårt?

Precis, det var det jag menade. Det jag tyckte var trist var att hon lät som att det var så självklart, att det inte är några konstigheter att man ska behöva padda nosgrimman för att man "måste" spänna den hårt.

aha ok, ja då tolkade vi det olika.. jag tänkte snarare att det är bra att hon ger dem en känga för att de "måste dra åt".

Ang poängrapporteringen så tycker jag det är rätt intressant att höra vad poängen blir för de olika rörelserna!

Ang poängrapporteringen så tycker jag det är rätt intressant att höra vad poängen blir för de olika rörelserna!

Håller med! Framförallt gillar jag att man får höra lite poäng från de olika domarna och inte bara vad det blev totalt. Vissa gånger har det ju varit väldig spridning på poängen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka