OS - diskuteras HÄR

Sv: OS - diskuteras HÄR

Underbart med medalj. :banana:
Vilka ryttare och starkt av Peter Eriksson att komma tillbaka så bra efter ett stopp.
Omhoppningen var ju rena showen dessutom. :D
Magic Bengtsson ser härlig ut och ger inte alls något orutinerat intryck.

När det gäller finalen så tror jag att Roffe och Malin rör man inte.
Det står mellan Peder och Peter.
Min gissning är att man tar bort Peder och Magic Bengtsson pga av hästen orutin.
Tråkigt att någon inte får vara med, för helst vill man se alla rida igen. :( :love:

JA
helt sanslöst bra. Jag trodde absolut att de var uträknade efter första omgången, tänkte att Holland och Belgien går ju inte att slå. Men Tji fick jag.
Att vi förlorade i omhoppningen var ju logiskt riktigt, USA skall inte kunna förlora på tid, med den traditionen de har av att alltid rida friskt framåt.
Men så bra!!
Fast de där uppe i Studio Zorba efteråt, de var gräsligt dåligt insatta, han den där som kommenterar och skall vara lite kritisk såg ut som han rodnade när han inte kunde säga nåt om laget.
Roligt oxå att Peter fick revansch.

Lite synd att man börjar om från noll i det individuella tävlingen, hade ju iaf klart gynnat RGB om dom inte gjorde det ;) Fast MacKinley såg ju så bra ut så det kan nog gå bra iaf. Vem tor ni tar det individuella guldet, jag tror Ludger Beerbaum/Goldfever blir svårslagna...

Tror nog det står mellan Rolf Göran och Ludger, kanske kan Otto Becker eller någon amerikan sticka upp. Liebherr har ju häst för ett guld men tror inte hon räcker till...det gäller nog våra övriga svenskar oxå...tycker man ska ta med rutinerade Peter E på bekostnad av någon av fotomodellerna :devil: ...Rolf-Göran är ju given...

"någon av modellerna" :rofl: men tjejen skulle de aldrig våga ta ur, men det vore bäst, hennes häst har knackat i var och varannan bom.

jag blir riktigt besviken om dom petar peter(lät kul det där petar peter hihi) ur semin cardento är ju grymt fin och i bra form och stoppet var ju riktigt olyckligt tycker jag iaf.

tycker att dom ska ta bort fotomodell två jag (med tanke på hästen orutin och vilken bra insatts den gjort hittils) men skulle inte grina om dom tog bort ettan men det skulle ju aldrig hända och jag förstår att dom varken vill eller kan det, men fotomodell ett får ta och skärpa sig hästen ser inte så bra ut tycker jag och ska det bli guld får dom gaska upp sig dom har inte levt upp till förväntningarna direkt. (nu är jag väldigt kritiskt känner jag hihi).

men hejar stenhårt på roffe och ludger jag ser dem gärna som etta och tvåa(roffe först såklart) och sen gärna jos fast det kanske var lite väl optimistiskt. kommer säkert någon amerikan bläää

Super med brons iaf men kan inte hjälpa att jag var lite besviken efter omhoppningen(är redan bortskämd med svenska hoppmedaljer)

Vad har Peter E gjort i år? De andra har väl vunnit varsin GP. Jag tror på Nick Skelton. Rodrigo och Tomas Velin kan nog också ha en chans.

Jag hoppas att Roffe, Ludger och Nick blir de på prispallen.

Magic Bengtsson hade en runda där han petade lite väl på hindrena, men i övrigt är Baryards häst den som hoppat sämst... Vad man ska tänka på dock är att det är ett ekipage som relativt ofta "har tur", dvs touchar hindrena, men lyckas rida felfritt ändå. De är ett flytpar helt enkelt, så man borde kanske inte bekymra sig för att det ser lite darrigt ut ibland...
Man borde väl välja efter formen tycker jag ändå, då ska BAryard ut. Men snackar vi om vilken häst som eg. är bäst/sämst, så misstänker i alla fall jag att vår bästa ryttare sitter på den minst kapabla hästen. Om ni förstår vad jag menar ;)

"lånar knapp"

Alltså, om jag vore häst - ge mig Rolf-Göran Bengtsson :love: :love: :love:

De ser ut som om de vore utan ryttare :bow: :bow: :bow: :bow:

Rent rättvist ska ju Peter bort, han hade sämst resultat. Och så blir det tydligen. Hade inte han gått bort så tycka jag åxå Malin skulle bort, tycker inte hästen hoppat bra. Hellre hon än Peder men det skulle dom nog inte våga nä. (fast nu blev det ju Peter och det var nog bäst).

Heja Heja Rolf - Göran. Han är verkligen värd en medalj :bow:

klockan skrev:
Rent rättvist ska ju Peter bort, han hade sämst resultat. Och så blir det tydligen. Hade inte han gått bort så tycka jag åxå Malin skulle bort, tycker inte hästen hoppat bra. Hellre hon än Peder men det skulle dom nog inte våga nä. (fast nu blev det ju Peter och det var nog bäst).

Heja Heja Rolf - Göran. Han är verkligen värd en medalj :bow:

Jasså är det klart nu???
egentligen borde jag bli lättad av att Peder fick vara kvar, men nu blir jag ju nervös... har ju sagt att "han vinner, men han får ju inte starta nu så..", men shit... är ju knappast hundra på min sagt Magoc bengtsson är ju himla fin o går från klarhet till klarhet.. men kanske att de hade gjort "sitt" i detta os...

Ojoj. trodde ju att jag skulle bli rejält påhoppad om jag skrev vem jag helst ville ha ut (fotomodell1), men det verkar som om fler än jag tycker att hon int evar i toppform nu...
men men, hon har ju lovat guld så...

Fasst själv tror jag på...
Roffe,
rodrigo,
ludger
han vad han heter på den felfria skimmeln *hjärnsläpp*
Tomas Velin
Bruno på dileme de cephe-men tyvärr skadades ju pollen :cry:
osså peder då också :D

Håller med!!

Han är en fantastisk ryttare med enorm känsla. "Aldrig" något tjafs med hästen och så mjuka och fina händer!

Pinsamt?! :o :eek: Och lite trist...

Svt.se

Den svenska ridledningen hade räknat fel i förutsättningarna inför Rolf-Göran Bengtssons avslutande hoppning.
Hopplandslaget hade chans på silver. Han trodde själv att det behövdes ridas sju sekunder snabbare än USA:s bästa häst och stod därför över.

Men i verkligheten behövdes bara 1,84 sekunder snabbare tid, eftersom Sverige kunde strukit sin sämsta tid.

fragansia skrev:
Pinsamt?! :o :eek: Och lite trist...

Svt.se

Den svenska ridledningen hade räknat fel i förutsättningarna inför Rolf-Göran Bengtssons avslutande hoppning.
Hopplandslaget hade chans på silver. Han trodde själv att det behövdes ridas sju sekunder snabbare än USA:s bästa häst och stod därför över.

Men i verkligheten behövdes bara 1,84 sekunder snabbare tid, eftersom Sverige kunde strukit sin sämsta tid.

Det där funderade jag också på? Så jävla klantigt :mad:

Ä, det är inte så pinsamt alls. 1,84 sek är mycket i en banhoppning, på gräs där underlaget börjat släppa dessutom. Var skulle han tagit in så mycket tid?
Dessutom hade han Beezie Madden efter sig, och hon hade inte legat på latsidan... Hon låg ju ind etta också, bättre än RGB.
Jag tycker de gjorde rätt, det handlar om djur som inte väljer själva och två hästar hade fått allvarliga senskador redan.
Så stor skillnad är det inte att komma trea i OS mot att komma tvåa. Nu har ju RGB dessutom en fräsch häst till imorgon.

Vill bara klarlägga: tycker det är pinsamt om man räknat fel och därmed missat chansen till ett silver. Att välja (utifrån korrekta förutsättningar) att avstå för att man är rädd om hästen, det är en annan femma - och (som bisats) något jag helt kan förstå.

Hoppas att detta kan läsas som jag avsett så jag inte rört ihop nåt :)

Håller med pialotta. Den snabbaste ryttaren i USA (MCLain) red väldigt snabbt. 2 sekunder till är orealstiskt (också med tanke på underlaget). Dessutom förutsätter det att sista ryttare, den som ligger 1:a individuellt, skulle ridit en långsam ritt (över 45, 5 sekund) eller rivit. Nix, det hade inte gått...

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 356
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama