OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Haha ojsan hoppsan, men det kanske är gott med gröt till? ;)
Fick mig att inse att jag kanske borde ställa in kvällsmaten i ugnen nu :o

Vilka tror ni tar hem guld/silver/bronset? :)

Gäller 15:55 även för svt live-sändningen? I så fall skulle jag kunna gå en sväng med hundarna nu..

Väldigt, min fd sambo brukade alltid peta i mitt ris med sked och sucka. " Jaha, gröt idag igen. "Stackarn.

Jag har ju inte sett hela men jag hoppas på guld till Skelton, han är värd det!

Borde det väl göra? Själv ska jag skippa finalen, blir en skrittvända barbacka istället. Men heja engelsmännen! Läser ikapp sedan, så analysera väl.

Nej de är nog inte de med renast samvete, men domar gällande dopning har utdelats till fler utan att man hänger upp sig på det (inte lika närliggande dock), samt barrering och tveksamma metoder.

Det är väl när samma ryttare fälls för olämpligt agerande mot hästen på tävlingsplats, otillåten medicinering och har hästar som bara håller i nån säsong, som det blir lite tråkigt till slut. För en utomstående känns det ju som att det skulle kunna finnas något samband mellan att man sätter hästen i skiten med vilje för att den ska hoppa bättre, vill rida fast hästen är skadad, rider hästen på smärtstillande, och att hästarna inte håller så många säsonger på högsta nivå. För ryttarens del gör det kanske mindre, om man har pengarna att fylla på med nya bra hästar hela tiden, men som åskådare måste man ju inte jubla när ju de ryttarna dyker upp.

Roligare då att se de ryttare som verkligen månar om sina hästar, som ser till deras långsiktiga utveckling, och där hästarna blir bättre ju längre de rids av samma ryttare, snarare än att brytas ner mentalt och fysiskt.

Det är väl när samma ryttare fälls för olämpligt agerande mot hästen på tävlingsplats, otillåten medicinering och har hästar som bara håller i nån säsong, som det blir lite tråkigt till slut. För en utomstående känns det ju som att det skulle kunna finnas något samband mellan att man sätter hästen i skiten med vilje för att den ska hoppa bättre, vill rida fast hästen är skadad, rider hästen på smärtstillande, och att hästarna inte håller så många säsonger på högsta nivå. För ryttarens del gör det kanske mindre, om man har pengarna att fylla på med nya bra hästar hela tiden, men som åskådare måste man ju inte jubla när ju de ryttarna dyker upp.

Roligare då att se de ryttare som verkligen månar om sina hästar, som ser till deras långsiktiga utveckling, och där hästarna blir bättre ju längre de rids av samma ryttare, snarare än att brytas ner mentalt och fysiskt.

Om det är en och samma ryttare som gjort sig skyldig till allt så blir det ju ännu mer orättvist att onda de andra kan jag tycka.

Jag menar inte att försvara saudierna, jag har inte heller dem som favorit (varken som lag eller individuella ryttare) och god hästhållning är verkligen något jag värdesätter. Jag tyckte dock att det blev lite osmakligt att tråden fylldes, sida upp och sida ner, med önskningar om avramlingar och misslyckanden redan innan ekipagen kommit in, på ett sätt som inte drabbade andra med trist historia eller dåliga ritter.

Jag hoppas på skelton :love: Vilken kanal går det på? Webben eller tv?

Skitsamma jag kollar på Danmark

Jag är fortfarande lite bitter på Londonbuss-hindret efter att Billy Twomey och Tinka's serenade rev ned det en tidigare dag .. Skyller allt på hindret! :D

.. Och Abbey road-hindret är grymt. :love:

Misstänker dock att de kommer klippa in en del annat nu när det inte är svenskar med... Jag har SVT play redo också så att jag kan titta där om det blir pauser i tv-sändningen :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka