OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Vet att kommentatorerna pratade om det häromdagen och sa att antagligen beror hans sits på att hästen är liten och han sitter så för att tyngdpunkten ska bli bra.
Men de sa även att han antagligen sitter likadant även på större hästar men att sitsen troligen uppkommit av den anledningen.

Jag må vara blind men jag tycker inte att den första ryttaren som red för Saudiarabien idag red sådär fruktansvärt illa? :o Den som red efter honom däremot ..

kl

Är inget fan av Saudi arabien men måste säga att Kamals runda var bland deras bättre. Hans fantastiska sto räddar honom flera gånger och det finns mycket att förbättra, men i jämförelse med den som var inne nu tycker jag ändå han red helt hyfsat.

Jag tycker ändå att han rider rätt trevligt, även om det kanske ser lite udda ut att sitta så hopkurad. Men han sitter jättestilla i sadeln, och bråkar inte med hästen i onödan. Jag tror ändå det är rätt bekvämt att ha honom på ryggen om man är häst. :)

Ja oh ja bra rider han. Men lite "roligt" ser det ut :)

Vad fint han rider, Marcus Ehning! Det såg ju inte ens svårt ut, som att de bara galopperade runt, vilket nöje att se så fin ridning!

KL

Alltså, jag har inte riktigt trott på Marcus Ehning i det här mästerskapet tidigare (wishful thinking, mestadels :angel:) men fy bubblan vad bra det ser ut när han rider.

kl

Är inget fan av Saudi arabien men måste säga att Kamals runda var bland deras bättre. Hans fantastiska sto räddar honom flera gånger och det finns mycket att förbättra, men i jämförelse med den som var inne nu tycker jag ändå han red helt hyfsat.

Och vad glad han var över hästen, nästan föll den om halsen när han red ut. Roligt att se!

Jag må vara blind men jag tycker inte att den första ryttaren som red för Saudiarabien idag red sådär fruktansvärt illa? :o Den som red efter honom däremot ..

Jag tycker hetsen mot Saudierna är lite smaklös i den här tråden ibland. De är inte ensamma om att inte rida klockrent hela tiden och det finns andra ryttare som har långt ifrån urgullig bakgrund som kommer undan utan negativa kommentarer.

Okay, om de ryttare som är kvar nu allihop får minst 8 fel så har vi med en svensk i andra omgången... Låter ju... troligt :(

Jag är en av dem som har väldigt lite agg emot saudiarabien. :D Jag vill absolut inte skapa någon hets emot dem.

Dock så tycker jag att deras andra ryttare idag inte red särskilt bra, vilket också visade sig i resultatet. Kamal tycker jag gjorde en fin runda!

Nu är chansen i princip borta...

Vad ska man heja på för någon då? Jag hejar nog lite på Ehning. Han såg ut att rida snällt.

Givetvis får man tycka att en dålig runda är dålig. Men det tycks ondas mer över dem än andra "bara för att".

Här kom en till som red fint! Och gud vad fin Sultan är. Rivningar, men gud så den hoppar. Första oxern :love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka