OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Jag tycker ofta hon brukar ha det, har händerna nästan i magen hela tiden.

Red_Chili: okej då är hon ganska liten :D Tycker hästen ser gigantisk ut!

Var ju tänkt att en tjej skulle tagit över honom nu efter OS men familjen hade fått ett bud de inte kunde motstå enligt vad hon skrev på hennes blogg.
Jag uppfattade det som att Jens inte ska fortsätta rida Lunatic men jag kan ha missuppfattat.

Jag tyckte också att den såg gigantisk ut :D

Hur är det med andra omgången sedan? Är det bara de felfria eller ett visst antal ryttare som går vidare?

På SVT Play lät det som att nya ägare hade gått in och att Jens skulle få möjlighet att fortsätta rida honom. Kan också vara jag som missuppfattat. :cool:

Jag uppfattade det som att Jens inte ska fortsätta rida Lunatic men jag kan ha missuppfattat.

Vad de sa på tv var väl tvärtom, att iom nya ägare var det nu helt säkert att Jens skulle kunna ha kvar hästen, och att han var väldigt glad för det?

Kanske inte hästen med den största kapaciteten, men vilket hjärta den har! Kämpar verkligen med allt den har för att klara varje hinder. Det är nästan så man skulle önska att man kunde göra en hybrid, och få en häst med Lunatics skalle och Allerdings kapacitet - då skulle medaljen vara som i en liten ask!

Ah toppen!
Då får nog de svenskarna rida andra omgången ändå. Kanske. Måånga som river nu ju.

Om svenskarna rider felfritt nästa omgång och alla som ligger före river mer än vad svenskarna gjorde nu i första omgången så kan vi få medalj :p
(Om jag inte minns helt tokigt så räknar de ihop båda omgångarnas resultat?)

Nu var det ett par dagar sen denna tjejen skrev att de fått ett bud de inte kunde motstå så det kan ju ha ändrats igen.

Jag tror att de gör så, att de med lägst totalpoäng (fel) vinner.

.. Och fasen, ännu en som tog sig in framför Cian O'Connor. :(

Nja vi får se, de bästa ryttarna kommer ju på slutet... Men helt kört är det inte.

Saudi arabiens hästar kan ju göra sitt jobb och låta ryttarna bada lite idag istället :angel: Då blir det ju liiiite bättre chans för svenskarna att iaf komma till andra omgången.

Kl
Ja Felllers har verkligen en egen stil :grin:

Jag tycker ändå att han rider rätt trevligt, även om det kanske ser lite udda ut att sitta så hopkurad. Men han sitter jättestilla i sadeln, och bråkar inte med hästen i onödan. Jag tror ändå det är rätt bekvämt att ha honom på ryggen om man är häst. :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka