OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Det har nog att göra med dopingfrågan där samt lite avund kring hästarna de har råd att förse sig med.

Jag tycker hetsen mot Saudierna är lite smaklös i den här tråden ibland. De är inte ensamma om att inte rida klockrent hela tiden och det finns andra ryttare som har långt ifrån urgullig bakgrund som kommer undan utan negativa kommentarer.

Det jag har emot dem är väl inte främst ridskickligheten (den kompenserar de ju med fina hästar), utan att det är lite tråkigt att de fällts för otillåten medicinering, olämpligt agerande mot häst och funktionärer på tävlingsplats osv. Det är kanske inte det horsemanship man vill se i första hand, det är roligare när det går bra för nån som verkligen månar om sin häst. Sen ska man väl inte dra alla saudier över en kam, det finns säkert bra hästmänniskor bland dem också.

Jag hejar på Cian O'Connor vilket nog inte har passerat obemärkt. ;) Dock så tror jag kanske inte att chansen är så stor (jag är pessimistisk av mig!) men jag hoppas! :laugh:

Det enda jag har emot Saudierna är egentligen att en av deras ryttare fick sitt dopingstraff förkortat så han kunde delta. Det tycker jag är så vansinnigt fel. Det är ju bara en grej av flera saker.

Ridmässigt har jag inte direkt klagat, en del ser bättre ut än andra. Och finns som sagt andra med en bakgrund som inte är allt för rolig. Alla har rätt till en andra chans, men en av deras ryttare har gjort ett par fel för många snart.

Senast ändrad:

Det har nog att göra med dopingfrågan där samt lite avund kring hästarna de har råd att förse sig med.

Det behöver ju inte vara avundsjuka, jag tycker det är roligt att se fina hästar, och då är det lite tråkigt när de köper in fina hästar som sen bara är fina i nån säsong innan de försvinner igen. Hästar som hamnar hos t ex Marcus Ehning eller RGB är ju ofta med länge, man kan följa dem under flera år, och de håller sig friska och kan följa hur de utvecklas och blir bättre. Det är roligt, tycker jag.

Ja så är det absolut. Avund kanske var fel ordval, men visst, jag hade också gärna sett många av deras hästar hos andra ryttare.

Tycker efternamnet på den här är så roligt. Maikel bakom flötet

Jag hoppas nog också på britterna! Annars gillar jag Ehning, Gerco Schröder och Simon Delestre också. :)

Det jag har emot dem är väl inte främst ridskickligheten (den kompenserar de ju med fina hästar), utan att det är lite tråkigt att de fällts för otillåten medicinering, olämpligt agerande mot häst och funktionärer på tävlingsplats osv. Det är kanske inte det horsemanship man vill se i första hand, det är roligare när det går bra för nån som verkligen månar om sin häst. Sen ska man väl inte dra alla saudier över en kam, det finns säkert bra hästmänniskor bland dem också.

Samma här.

Hade något annat lands ryttare gjort på samma sätt hade jag självklart inte varit förtjust i dem heller, inte ens om det var Sveriges ryttare. Nu kan det väl säkert finnas andra som gjort likadana saker av de ryttare som är med här i OS, men det är inget som jag känner till i alla fall.

kl

Själv hejar jag nog på Skelton eller Maher, men skulle Schröder och London ta hem guld så börjar jag nog inte gråta direkt. De kan ta guld, silver och brons tycker jag :D

Nej de är nog inte de med renast samvete, men domar gällande dopning har utdelats till fler utan att man hänger upp sig på det (inte lika närliggande dock), samt barrering och tveksamma metoder.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka