Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker hetsen mot Saudierna är lite smaklös i den här tråden ibland. De är inte ensamma om att inte rida klockrent hela tiden och det finns andra ryttare som har långt ifrån urgullig bakgrund som kommer undan utan negativa kommentarer.
Det har nog att göra med dopingfrågan där samt lite avund kring hästarna de har råd att förse sig med.
Det jag har emot dem är väl inte främst ridskickligheten (den kompenserar de ju med fina hästar), utan att det är lite tråkigt att de fällts för otillåten medicinering, olämpligt agerande mot häst och funktionärer på tävlingsplats osv. Det är kanske inte det horsemanship man vill se i första hand, det är roligare när det går bra för nån som verkligen månar om sin häst. Sen ska man väl inte dra alla saudier över en kam, det finns säkert bra hästmänniskor bland dem också.
Men vad fan jag kokar ju ris! Varför säger ni inget?! Nu blir det biffstroganoff med gröt