Öronrens??

Sv: Öronrens??

Inget alls. Man kan dock köpa pulver (hos vet. i Näsum) som är perfekt. Försök att inte pilla för mycket i öronen, min hund är "öronbarn" och det är delvis för att jag var och pillade för mycket i öronen. Ska man rensa så ta vanlig bomull på fingertoppen och bara "kör runt".

//E
 
Sv: Öronrens??

Tack för ditt svar.
Tänkte om jag kunde förebygga öroninflamation på min lilla valp, hon är ca 3,5 månad. Den andra hunden, snart 8 månader, går nu ingenom sin andra öroninflamation, har haft i bägge öronen nu. Det är ju en ras som har ganska mycket päls i öronen.
Vad heter det pulvret?
Jag brukar köra till vetrinärerna på Lillö, du vet vem;)
De är kanske bättre i Näsum??
 
Sv: Öronrens??

Lillö har ingen öronpuder, de i Näsum tar fram det själv. Undvik allt vad Fucidin heter och bara använd pulvret så "neutraliserar" öronfloran sig. Kan ju säga att de dit du brukar åka fullständigt förstörde min hunds öron genom att bara skriva ut Fucidin vid öronproblem utan att kolla hunden.

//E
 
Sv: Öronrens??

Inte använda i förebyggande syfte. Bättre att se till att öronen har det luftigt, så att bakterierna inte får en grogrund.
 
Sv: Öronrens??

lady_vip skrev:
Inget alls. Man kan dock köpa pulver (hos vet. i Näsum) som är perfekt. Försök att inte pilla för mycket i öronen, min hund är "öronbarn" och det är delvis för att jag var och pillade för mycket i öronen. Ska man rensa så ta vanlig bomull på fingertoppen och bara "kör runt".

//E

Man kan fukta bomull med öronrens så blir det lättare att torka ur. Även vatten går bra att fukta med. Det är ingen fara.
 
Sv: Öronrens??

Hon har fått Fucidin. Har även ringt och pratat med de i näsum. Enligt henne jag pratade med så var det väldigt vanligt att de skrev ut Fucidin. Men däremot skulle jag använda det pulvret 1 till 2 gånger i veckan efter en kur med Fucininet. Hon, min hund, har dock blivit bra i "sitt första" öra.
Åh jag som skulle på ringträning på söndag med henne:cry:
 
Sv: Öronrens??

Innan veterinären skriver ut några örondroppar så bör de ta ett prov från öronen och titt på det i mikroskop för att se om det är öronskabb, svamp, kocker eller stavar eller bara sekret och utifrån det välja behandling.
Har hunden inga problem så ska man inte droppa eller pilla i öronen.
 
Sv: Öronrens??

KL
Jag petar normalt sett aldrig i öronen på mina hundar.
Har på alla år haft en "öronhund".
När det gäller öronhundar anser jag att det ofta fungerar bra att använda Epi-Otic 1-2 ggr per vecka o om man märker att ngt börjar hända så provar man en gång per dat ett tag innan man kontaktar vet.
Ngn som vet vad "öronpulvret" innehåller eller heter.
PL
 
Sv: Öronrens??

Det heter "öronpuder", de gör det själva. Det är nån slags lera i grunden.. Frågade sist och fick ett bra svar som jag inte kommer ihåg...

//E
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Viva
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp