• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare l_isa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 104
L

l_isa

nån som vet vars man kan få tag på en öronluva med lite foder (vaddering)..?
dom som finns i hööks o på andra ställen är ofta väldigt tunna, bara ett tunt tyg..
skulle behöva ett lite tjockare, hästen blir så knäpp när det blåser mycket, han tycker det är obehagligt när det blåser i öronen.. och det kan vara lite jobbigt vid tex tävling..

har för mig att eskadron ska ha något liknande, men kan ju likagärna bara ha fått för mig det ....

Sv: öronluva

Har sett tjocka någonstans tror jag, återkommer när jag kommer på var!

Senast ändrad av en moderator:

en i stallet sa att man kunde sy fast nått skumgummiliknande, ca ½-1cm tjockt på insidan..
fast jag vet inte?!

Men det finns ju sådana skumgummibollar som travhästarna har??

Jag har en grön öronluva från John Whitaker, den är utav ett lite tjockare material än de billigare "Hööksvarianterna". Kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade men runt 400 kr tror jag.. Den fungerar iaf utmärkt på min häst! :)

Jag har en travhuva till min kuse :) De är fodrade och säljs i alla travshoppar :banana:

Typ enda bilden med huvan på :D

HPIM1505.jpg

Kanonbra iaf! Kostar några kronor, men det är väl värda pengar.

/snurpe

ha en vanlig luva och stoppa öronproppar eller bomull i öronen!! om du inte hittar nån alltså!! ;)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 555
Senast: Farao
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 319
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden