Jag är en tjej på 13 år som har letat medryttarhäst ett långt tag. Jag har både haft ute annonser och mailat folk utan att få svar. Nu har äntligen en tjej mailat mig och sagt att jag kanske kan få bli medryttare på. Problemet är bara att mina föräldrar är väldigt skeptiska till det. De tycker att det verkar jätteläskigt att jag skulle rida alldeles ensam. Jag har många kompisar i min klass som är medryttare på olika hästar och det stör mig att de får men inte jag, även om vi är ungefär lika duktiga. Jag vet att jag är redo för att skaffa medryttarhäst men mina föräldrar förstår inte det. De har ingen hästvana alls och varje gång jag försiktigt börjar prata om det säger de bara att det är för farligt och att om jag ramlar av hästen så kan jag göra mig rikigt illa. Jag vet att det kan hända olyckor om hästen plötsligt blir rädd för något och skenar. Jag har varit med om det ett antal gånger men har alltid klarat det bra.
Finns det någon som berätta för mig vad mer jag kan säga till dem? Det känns som om jag har försökt med allt...
Finns det någon som berätta för mig vad mer jag kan säga till dem? Det känns som om jag har försökt med allt...