Förut var jag totalt orädd, men inte numer. Jag gissar att det är många små händelser som tillsammans gjort att jag tänker mig för i vissa situationer. En gång var jag på väg till buketräff, hade med mig BARNET i liggvagn. Helt plötsligt är det en man som ropar åt mig, kommenterar min kropp, och vad han vill göra med den i tämligen grova ordalag.
Jag blev först generad, sen upprörd och sedan förbannad och vrålade "dra åt helvete" åt vederbörande. Promenerade sedan vidare och tog hissen till tunnelbaneplanet, nöjd med mig själv som sade ifrån.
Halvvägs ner i rulltrappan, hållandes i barnvagn ser jag dåren springa nedför den stillastående rulltrappan bredvid, vilt vrålandes att "ingen ber mig dra åt helvete". Nere på tunnelbaneperrongen trycker han på nödstopp, och börjar gå uppför trappan. Jag fick panik och lyckades få en man bakom mig i rulltrappan att hjälpa mig bära upp vagnen för rulltrappan i hiskelig fart, sen sprang jag fortare än någonsin förr till spärrvakten och ringde polisen.
Tyvärr blev det förseningar och banden (sparas 3 dygn) hann bli raderade innan anmälan tagits emot i alla instanser.
Min sambo blev några månader innan nedsparkad i vår trappuppgång när han frågade vad två killar gjorde där.
Jag är betydligt vaksammare och försiktigare sen jag fick BARN, jag har en plikt att hålla mig vid liv och sunda vätskor. Jag biter faktiskt ihop mer nu, och ger inte svar på tal lika lättvindigt.