förskolan, Skolan och Internet löser den biten.Absolut utmaningar!
Men om man växer upp i en omgivning där alla är snälla, hur ska man då lära sig hantera att ”världen” inte är sådan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förskolan, Skolan och Internet löser den biten.Absolut utmaningar!
Men om man växer upp i en omgivning där alla är snälla, hur ska man då lära sig hantera att ”världen” inte är sådan.
Ja trafiken ger mig lite ångest.Jag stänger av. Trafiken är nog värre i mitt skräckscenario än våldsverkare.
Ja det känns väldigt sårbart att ha skaffat barn.
De flesta har nog en väldig beskyddarinstinkt för sina barn, man får bara se till att hålla sinnet i behåll och inte överbeskydda för det är inte rätt mot vare sej barnet eller en själv.
Hur hanterar ni vetskapen om att det finns onda människor som vill göra barn illa?
Sedan jag fick barn så känner jag ofta oro över människor som vill göra barn illa, och i förlängningen, män som vill göra kvinnor och flickor illa. Jag mår så dåligt av att veta att jag inte kommer kunna skydda mitt barn mot allt ont som finns i världen.
Periodvis så läser jag inte ens nyheter då jag inte orkar med allt hemskt som händer, jag blir bara deppig och känner en slags uppgivenhet. Stundtals vill jag ta familjen och bli eremit.
Även mannen har katastroftankar (han verkar dock ha fler om olyckor som kan hända) men vi försöker att inte skrämma upp varandra.
Har ni några sådana här tankar? Hur hanterar ni rädslan över saker som kan hända ert barn?