Philosophia
Trådstartare
Vi var ute i skogen och ena hunden pep till och kliade sig med tassen mot munnen. Jag tänkte genast ”hoppas det inte är en orm” men kunde inte se eller höra någon. Hon kliade sig en stund runt munnen och sedan var det bra med det. Tänkte att det nog var en myra. Hon var pigg resten av promenaden, men när jag tog ut henne ur bilen så hade hon kräkts och nosen var svullen, och det började poppa upp stora nässelutslag.
Nässelutslagen har börjat lägga sig men nosen är fortfarande svullen. Hon har haft samma förlopp en gång tidigare, men eftersom jag tänker att det skulle kunna vara ormbett så är jag orolig. Väntar just nu på att veterinär ska ringa upp.
Vad tänker ni om symptomen och svullnad? Ska jag avvakta smeker med veterinären eller bör jag åka in akut direkt?
Nässelutslagen har börjat lägga sig men nosen är fortfarande svullen. Hon har haft samma förlopp en gång tidigare, men eftersom jag tänker att det skulle kunna vara ormbett så är jag orolig. Väntar just nu på att veterinär ska ringa upp.
Vad tänker ni om symptomen och svullnad? Ska jag avvakta smeker med veterinären eller bör jag åka in akut direkt?