Sv: Orkidéer
Också några fler bilder
Älskar när de ser ut så här, den här köpte jag enbart för att den hade typ 30 knoppar och ingen av dem hade slagit ut när jag köpte den, så jäkla roligt att gå och kika och se hur många som slagit ut och följa dem från det att de är små vackra knoppar tills fullt utslagna...
Ursäkta bildbombningen, jag älskar dom! Det här är två av dom jag har nu.
Den vita dog av litegrann, tappade sina blommor, jag misstänkte att den antingen hade svårt med att stå över elementet, eller svårt att stå i fönsterbrädet (det är morgonsol på den sidan, men den lilla "rosa med vita ränder" klarar sej alldeles utmärkt där verkar det) eller så hade jag vattnat för flitigt (?), men som tur var så hade den redan skickat ut flera nya knoppar så nu blommar den igen, bara lite rangligare för den har fått så himla långa stänglar.
Har också en äldre som blommade hela våren men så gjorde mitt ex något knas, han hällde orkidéenäring rätt ner i innerkrukan och då dog den, hopplöst att få liv i den igen. Vad jag ska göra öfr att återuppliva den nu är jag osäker på, idéer?
Fick häromdagen en av en kompis, får se hur jag ska få liv i den igen...den har varit död ett längre tag.