Sv: Orkide´

Vad är en regnbågsorkidé? Jag har aldrig hört talas om det och när jag konsulterade min orkidébok så fanns det heller inte någon information där.

Har du något latinskt namn?

Jag sms:a precis min dotter och frågade om denna orkide,och fick frågetecken till svar!
Hon jobbar med blommor!

Var tydligen helt nyinkommen till blomsterbutiken, tyvärr kan inget latinskt namn för den!! Kostade 198 kr.

Såg att regnbågs Orkidé är något nytt som plantagen har... Såg att den hette phalanopsis (stavas?) Antar att man sköter den likadant som en sådan!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
247
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 122
Senast: vilde
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 45 46 47
Svar
935
· Visningar
35 813
Trädgård & Växter Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Svar
4
· Visningar
306
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka