seahawk
Trådstartare
Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag vantrivs på mitt nya jobb pga dålig arbetsmiljö, två erfarna kollegor började strax innan mig, den ena sa upp sig efter 5 månader och den andra letar aktivt efter nytt jobb.
Jag kommer eventuellt få möjlighet att gå tillbaka till mitt gamla jobb. I så fall skulle jag behöva åka dit (40 mil) ca 2-3 dagar varannan vecka och jobba resten på distans.
Min fundering är nu om man orkar pendla så i det långa loppet, eller om man tröttnar?
Finns det någon här som pendlar långt eller bara har tanker om det?
Jag letar jobb i området där jag bor också men det kommer vara svårt att hitta ett nytt jobb här och jag är rädd för att ledsna totalt på nuvarande jobb om jag är kvar för länge...
Jag kommer eventuellt få möjlighet att gå tillbaka till mitt gamla jobb. I så fall skulle jag behöva åka dit (40 mil) ca 2-3 dagar varannan vecka och jobba resten på distans.
Min fundering är nu om man orkar pendla så i det långa loppet, eller om man tröttnar?
Finns det någon här som pendlar långt eller bara har tanker om det?
Jag letar jobb i området där jag bor också men det kommer vara svårt att hitta ett nytt jobb här och jag är rädd för att ledsna totalt på nuvarande jobb om jag är kvar för länge...