Orkar inte upploppet

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Orkar inte upploppet

If i do not remember wrong your mare was by Construction, We had him when i worked for Chuck Sylvester. He him self was just a mediocre Pennsylvania Sires stakes horse. If i do not remember wrong he was a Super Bowl out of a Speedy Somolli mare. So you got an old pedigree on your mare. In Sweden there are two studs with strong maternal pedigrees Quite Easy and Dream Vacation.

Quite EZ had a very promising career, he easily won the Goodtimes at Mohawk last summer but sadly enough he got sick and never really bounced back. He had a great 2yo season. He has a great personality, very nice to be around all class. With your old pedigree you should try to renew it as much as possible. Quite EZ is he best bred Andover Hall stud on the market. Maternal side is awsome.

If i do not remember wrong your mare was by Construction, We had him when i worked for Chuck Sylvester. He him self was just a mediocre Pennsylvania Sires stakes horse. If i do not remember wrong he was a Super Bowl out of a Speedy Somolli mare. So you got an old pedigree on your mare. In Sweden there are two studs with strong maternal pedigrees Quite Easy and Dream Vacation.

Quite EZ had a very promising career, he easily won the Goodtimes at Mohawk last summer but sadly enough he got sick and never really bounced back. He had a great 2yo season. He has a great personality, very nice to be around all class. With your old pedigree you should try to renew it as much as possible. Quite EZ is he best bred Andover Hall stud on the market. Maternal side is awsome.

thanks for the information about Construction US its wery hard to find information about him in sweden :D

ut och skritta i skogen ev någon längre runda i jogg men nu det senaste så har det bara varit snabbjobb 1g i veckan pga stenhårda grusvägar. har provat lite olika träningsupplägg och detta har funkat... tror att det hänger på viljan i höstas innan vinterträningen så blev hon "trött" när jag körde fort me andra hästar men när jag körde fort själv gick hon på bättre tider och var jättestark.
hon hade som sakt ingen hög puls efter loppet.

Har du inte provat att köra lite "snällare" jobb och så köra 2 ggr i veckan istället?

innan jag köpte henne stog hon i proffsträning o gick 1.40-1.35 intervaller 2ggr veckan hon fick mycket sämre tävlingsresultat där tränaren sa att hon blir sämre efter varje start man gör istället för bättre, vad han nu menade med det.. hon gick igenom vetrinärbesiktningen iallafall. de starterna hon gjort hos mig har varit bra varannan, hon slog ialla fall sitt voltrekord i första starten hon gjorde för mig...jag skojar lite ibland om att skulle hon få spår 1 så skulle hon få gå med helstängt huvudlag för hon springer bra o blir inte trött sålänge hon inte ser hästarna... tycker att det låter som hon ger upp på upploppet hon ökar inte farten men skulle hon vara före dem så släpper hon inte förbi dem... funderar allvarligt på att betäcka henne i år. hon vägrar att dricka när vi är på tävling...
när jag fick hem henne när jag köpt henne så drackt hon minimalt på en vecka åt gjorde hon nästan inte heller snacka om att jag var orolig.

då skulle väl det märkas på pulsen efter träning/lopp

tackar alla för hjälpen men har nu bestämt mig för att betäcka henne i år får hoppas det blir en liten stjärna efter henne ;)

har skickat en bokningsförfrågan till Up front Larry har inte hört något än återkommer med vilken hingst det blir tillslut

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 038
Senast: Gnist
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 036
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka