Orkar 5-6 mån valp följa med på semester?

Kolla med veterinären om du behöver avmaska. Jag är dåligt uppdaterad på dvörgbandmask och hjärtmasken som hade hittats på koster.
Koster har fransk hjärtmask, så jag skulle avmaska både en och två månader efter hemkomst därifrån (har haft en hund med just den parasiten som blev oerhört sjuk) med Advocate. En valp äter gärna saker på backen och en enda snigel/liket av en snigel räcker för att den ska bli smittad.

Hej! Till våren blir jag och sambon med valp (labbe):love:
Mot sommaren när valpen är 5-6 mån, tror ni den orkar följa med till vårt landställe? Det ligger på ön Koster och är extremt hundvänligt. Alla skogar, stränder, restauranger och dylikt är ok med hund. Förstår att det är invididuellt, men tror ni att en valp vid den åldern orkar med den sortens utflykt? Det är ju en del folk där med barn, cyklar och hundar. Jag känner spontant att det inte borde vara några problem, vad tror ni?

Min valp fick åka med till Norge (12 h i bil över fjället i vårvinterväder) och jobba fem veckor på en fårgård när hon var 13 veckor gammal. Det enda jobbiga var att hon behövde åksjukepiller...

Och min Princess Diva var 12 - 13 veckor nar maken och jag lastade in bada hundarna och reste upp genom USA, in i Canada och tvars igenom hela Canada. Det var en fantastisk resa och lilla Diva inte bara larde sig simma pa vagen, men larde sig att ALSKA att simma.
Vi traffade massor av trevliga manniskor och hundar ... hon hade en fantastisk "barndom" pa resa.:cool: Jag brukar saga att det inte finns manga hundar sa val socialized. :p

Hej! Till våren blir jag och sambon med valp (labbe):love:
Mot sommaren när valpen är 5-6 mån, tror ni den orkar följa med till vårt landställe? Det ligger på ön Koster och är extremt hundvänligt. Alla skogar, stränder, restauranger och dylikt är ok med hund. Förstår att det är invididuellt, men tror ni att en valp vid den åldern orkar med den sortens utflykt? Det är ju en del folk där med barn, cyklar och hundar. Jag känner spontant att det inte borde vara några problem, vad tror ni?
Svar JA =D

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 063
Senast: ako
·
Hundhälsa Just nu går det lite av ett drev bland mina facebookvänner där följande "öppna ögonen och låt dig frälsas"-paragraf delas runt lika...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 025
Senast: escodobe
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 885
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Efter att ha förlorat min älskade prinsessa för bara 3 veckor sedan, så har jag trots allt tagit ett beslut om att jag vill ha hund...
Svar
10
· Visningar
18 192
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka